Moters kūnas: minimalizmo principai fotografijoje
Pušinskaitė, Viktorija |
Baigiamasis darbas ,,Moters kūnas: minimalizmo principai fotografijoje” – mano šio gyvenimo etapo klausimai ir atsakymai. Tai alegorija į savo vietos „po saule“ ieškojimus. Norėdami suprasti, kodėl apsistojau prie kūniško subjekto apmąstymo, turime prisiminti mūsų kultūroje vyraujančią žmogaus sampratą. Kūnas - tai ne tik fizinis objektas, tai asmenybės, identiteto, tapatybės raiška. Kūnas gali būti protesto įrankis, laisvės ar nelaisvės simbolis, meno raiškos priemonė, istorijos dalis ar kiekvienos asmenybės namai, keliaujant per pasaulį Kiekvieną akimirką mes bandome suvokti savo mintis ir jas išgryninti. Mūsų būsenos, mintys ar emocijos realizuojasi mūsų kūnuose, kalboje, poelgiuose. Vidiniai sąmonės srautai mus skatina kurti, jei juos tinkamai girdime. Taip kūrėjo gyvenime atsiranda momentas, kai jis nori suvokti save, išsiaiškinti vidinius procesus ir atsakyti į vidinius klausimus, susijusius su emocijų ir jausmų kaita. Bet visada yra ir du keliai: jausti ir vadovautis jausmu arba klausti ir ieškoti atsakymų. Kūnas yra objektas, kuris sieja visus žmones. Juk visi turime kūnus. Tačiau kartais sulaukiame klausimų: kokių gi idėjų dar galima sugalvoti apie kūną? Juk tai, kai kurių žmonių akimis, siaura tema. Bet iš tiesų taip nėra! Žmogaus kūnas yra įkvėpimo šaltinis. Man gražu, mane įkvepia, kai pamatau kažkieno ištatuiruotą kūną, lygiai taip pat gražu, kai scenoje šokėjas savo kūno judesiais išreiškia tam tikrą jausmą ar mintį. Šis kūrybinis darbas – tai tik bandymų pradžia, tai ieškojimai. Tai klausimai ir atsakymai. Darbo objektas – Moters kūnas fotografijoje. Darbo tikslas – Fotografijos pagalba perteikti pagrindinius minimalizmo principus. Išnagrinėti kūniškumo problematiką. Darbo uždaviniai: 1. Atskleisti emocinę išraišką iš meno, filosofinės ir psichologinės pozicijos. 2. Aptarti meno kūrinio prigimtį. 3. Pateikti subjektyvius meninius ieškojimus. 4. Atskleisti asmeninius jausmus ir būsenas. Darbo metodai: Mokslinės literatūros analizė, interpretacija, kūrybinis projektas.
The final thesis "Woman's body: the principles of minimalism in photography" is comprised of the questions and answers of this stage of my life. It is an allegory to the search for my place "under the sun". In order to understand why I have chosen the conteplation of the carnal subject, we have to remember the concept of human, which dominates in our culture. The body is not only a physical object, but also the expression of one's personality, identity and individuality. The body can be a tool of protest, a symbol of freedom and captivity, means of expressing art, a piece of history or home for each individuality, travelling around the world. Each and every moment we try to understand our thoughts and rectify them. Our state of mind, thoughts and emotions are realized with our body, speech and deeds. Inner streams of consciousness will encourage us to create, if we hear them correctly. This is how the moment, when the artists want to understand themselves, ascertain inner processes and answer inner questions, connected to the shift of emotions and feelings, comes to existance. But there are always two roads: feel and follow your emotions or ask and search for the answers. The body is an object, which connects all humans, as all of us have bodies. Nevertheless, sometimes we receive such questions, as "what other ideas about bodies can we think off?" Afterall, for some people this is a narrow topic. But in reality it is not! The body of a human being is a source of inspiration. I feel inspired and think it is beautiful, when I see a tattooed body or when a dancer, using their movements, expresses a certain emotion or a thought. This creative piece of work is only the beginning of the experiments - this is a quest. This is the questions and the answers. Objective of thesis: woman's body in photography. Aim of thesis: conveying the main principles of minimalism with the help of photography. Analyse the topic of carnality. Goals of thesis: 1. Reveal the emotional aspect from the artistic, philosophical and psychological positions. 2. Discuss the nature of the piece of art. 3. Provide the subjective artistic quest. 4. Reveal personal feelings and state of mind. Methods of thesis: analysis of scientific literature, interpretation, creative project.