Neįgaliųjų aktyvios įtraukties į aukštojo mokslo sistemą galimybės: LEU studentų atvejis
Panavas, Mantas |
Darbo tikslas – atskleisti neįgaliųjų studentų aktyvios socialinės įtraukties į aukštojo mokslo procesą galimybes. Darbo uždaviniai: išnagrinėti pagrindinius teisės aktus, reglamentuojančius neįgaliųjų integraciją į aukštojo mokslo sistemą; atskleisti neįgalumo sampratą ir apžvelgti integracijos proceso ypatumus; ištirti neįgaliųjų asmenų požiūrį į aktyvios įtraukties į aukštojo mokslo sistemą; nustatyti pagrindinius sunkumus, su kuriais susiduria neįgalūs jaunuoliai siekdami aukštojo išsilavinimo. Šis tyrimas išskirtinis tuo, jog neįgalus asmuo pristatomas kaip aktyvus veikėjas, sprendžiant studijų gerinimo klausimus bei analizuojant galimybes integruotis į „sveikųjų“ visuomenę. Dėmesys sutelkiamas į informantą, bandant kuo giliau suprasti jo patirties esmę. Tyrimas yra unikalus ir tuo, kad tyrėjas tyrimo metu pats buvo aktyvus studijų ir visuomeninio gyvenimo dalyvis, yra pats įkūręs NVO, dalyvauja skėtinių NVO organizacijų veiklose. Tyrimas atliktas vienos aukštosios mokyklos – LEU – bazėje ir atskleidė neįgaliųjų aktyvios socialinės įtraukties padėtį joje.
Aim of the thesis: to reveal the attitude of students with disabilities towards the process of active social inclusion into higher education. Tasks of the thesis: to analyze policy reglamenting social integration of people with disabilities; to reveal the concept of disability and its characteristics; to research the attitude of students with disabilities towards the model of social policy; to analyze how students with disabilities evaluate the process of active social inclusion in the space of higher education; to determine the main difficulties faced by students with disabilities in trying to acquire higher education. In this method the disabled person is presented as active participant who can make inputs and analyze possibilities to integrate into „healthy“ society. Accention is focused on informant trying to understant his/ her experience. This reserach is unique also because the interviewer is himseld a person with disability, active member of higher education society, the founder of NGO and active participant of other NGOs. The reserach has been emplemented on the basis of one high school – Lithuanian University of Educational Sciences – and discribes the situation of active social inclusion of disabled students in that university.