Miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ pastatymų kaita
Šiais metais (2014) vyksta jau ketvirtas miuziklo “Ugnies medžioklė su varovais” pastatymas Lietuvoje, tačiau iki šiol nebuvo palyginti šio miuziklo pastatymai, nėra sisteminės analizės, kuria remiantis būtų galima pamatyti miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ pastatymų panašumus ir skirtumus. Tyrimo objektas: Miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ pastatymų Lietuvoje kitimas nuo 1976m. iki 2014m. Tyrimo tikslas: Išsiaiškinti kaip kito miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ pastatymai Lietuvoje. Tyrimo tikslui pasiekti iškelti šie uždaviniai: 1. Pristatyti miuziklą „Ugnies medžioklė su varovais“ 2. Išskirti miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ pastatymų panašumus ir skirtumus 3. Pateikti miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ kūrybinės grupės vertinimus Tyrimo metodai: Mokslinės ir meninės literatūros analizė, interviu. Natūralu, kad per tiek pastatymų miuziklas keitėsi – kito erdvė („Jaunimo“ teatras, „Pergalės kino teatras“, „Domino“ teatras ir Alytaus miesto teatras), atlikėjai (pirmajame pastatyme muziką įdainavo vieni žmonės, o vaidino visai kiti; 2004m. ir 2008m. pastatymuose vaidino dalis tų pačių žmonių, o 2014m. surinkta visiškai nauji pagrindinių vaidmenų atlikėjai), jų patirtis (I-patyrę dramos aktoriai, II-nepatyrę studentai ir moksleiviai, III-labiau subrendę ir įgavę patirties žmonės, IV-daugelis scenos patirtį turintys studentai), dekoracijos( I pastatyme esmė buvo mirksintys kelio ženklai, II- monumentalus „Pergalės“ kino teatro interjero panaudojimas, III- pagrindiniu akcentu tapo siena, daug ieškota per detales, IV-pagrindinis dėmesys šlagbaumams), rūbai (kiekvienam pastatymui buvo siuvami nauji rūbai), mizanscenos (nei viename pastatyme nesikartojo jokia mizanscena), atlikimas (I-aktoriai tik vaidino, o buvo leidžiamas įrašas, II-visa muzika buvo atliekama gyvai, III-buvo naudojama fonograma, o dainuojama gyvai, IV-bus leidžiama fonograma, o dainuojama gyvai), suvokimas (kiekvienas pastatymas žengia vis į naują meninį lygmenį, vis giliau) ir net gi muzikinis tekstas (režisierius šiek tiek leido sau pakeisti prozą, o kompozitorius 2004m. pastatymui sukūrė papildomą kūrinį).
The musical “Fire Hunt with Beaters” (title in Lithuanian “Ugnies medžioklė su varovais”) is going to be staged for the fourth time in Lithuania this year (2014). However, since 1976 the staging of all the versions was never compared, as well as systematic analysis to highlight staging differences and similarities have been never provided. The object of the research is staging changes of the musical “Fire Hunt with Beaters” in Lithuania from 1976 to 2014. The aim of the research is to distinguish the staging changes of the musical “Fire Hunt with Beaters”. The main problems set for the aim of the research are as follows: 1. Introduction of the musical “Fire Hunt with Beaters”. 2. Underlining similarities and differences in the staging of “Fire Hunt with Beaters”. 3. Evaluation of the creative groups of the musical “Fire Hunt with Beaters”. Research methods include analysis of the scholarly and artistic literature and interviews. It is understandable that the musical has been changing during the staging in the different periods. The following factors can be distinguished: • spatial awareness (“The State Your Theatre of Lithuania”, Theatre “Domino”, The Theatre of Alytus Town); • performers (in the first staging one group of people performed the music, while another group acted; in 2004 and in 2008 some people from this group took part in acting, while in 2014 the new group of actors was chosen for the musical); • their experience (during the first staging, roles were taken by experienced actors, in the second one the actors were pupils and students, the third staging gathered more mature and experienced actors, while in 2014 students with experience in acting performed); • decorations (in 1976 the main focus was using blinking traffic signs, in 2004 the traffic signs were changed into the momentum usage of the theatre “Victory” (“Pergalė” in Lithuanian) interior; during the third staging the main focus was a wall which was gathered from small details); • clothes (each staging made different clothes); • mise-en-scène (mise-en-scène did not repeat in the different periods of staging); • performance (in 1976 actors performed only with the record, in 2004 the live music was performed on the stage, during the third staging and in 2014, the phonogram will be used together with the live orchestra); • perception (each staging step into deeper and newer perception of the musical); • musical text (artistic director allowed himself to change the lyrics, while in 2004 the composer created an additional piece for the staging).