Prielaidos lemiančios užsienio lituanistinės mokyklos mokytojo pasirengimą ugdyti vaikų tautinį identitetą migracijos sąlygomis
Čižikaitė, Rasa |
Šis darbas skirtas užsienio lituanistinės mokyklos mokytojo pasirengimui ugdyti vaikų tautinį identitetą tyrimui. Darbe keliama problema - prieštaravimas tarp tautinio identiteto sampratos migracijos sąlygomis ir užsienio lituanistinės mokyklos mokytojo pasirengimo ugdyti tautinį identitetą. Darbo tikslas yra - apibrėžti lituanistinės mokyklos mokytojo pasirengimo ugdyti vaikų tautinį identitetą prielaidas. Tikslui pasiekti suformuluoti uždaviniai: pateikti tautinio identiteto sampratą migracijos sąlygomis; apibūdinti migraciją patiriančių vaikų tautinio identiteto formavimo veiksnius; identifikuoti užsienio lituanistinės mokyklos sampratą bei paskirtį; atskleisti lituanistinės mokyklos mokytojo pasirengimo ugdyti vaikų tautinį identitetą prielaidas. Atliktas „prielaidų lemiančių užsienio lituanistinės mokyklos pasirengimą ugdyti vaikų tautinį identitetą migracijos sąlygomis“ tyrimas. Tyrime dalyvavo 7 užsienio lituanistinių mokyklų mokytojai, dirbantys skirtingose šalyse, tyrimo duomenims gauti naudotas pusiau struktūruotas interviu. Atlikus teorinį ir empirinį tyrimus, buvo atskleista, kad tautinį identitetą migracijos sąlygomis apibūdina šie požymiai: kalba, istorija, kultūra, papročiai, tradicijos, požiūris, normos, religija, empirinio tyrimo duomenimis kalba, papročiai, tradicijos, požiūris, istorija, kultūra, didžiavimasis savo tauta, patriotiškumas bei paveldėtas lietuviškumas. Analizuojant migraciją patiriančių vaikų tautinio identiteto formavimo veiksnius teoriniame ir empiriniame tyrimuose išskirti pagrindiniai veiksniai – vaiko šeima (tėvai) bei ugdymo įstaiga. Darbe keliama problema - prieštaravimas tarp tautinio identiteto sampratos migracijos sąlygomis ir užsienio lituanistinės mokyklos mokytojo pasirengimo ugdyti tautinį identitetą pasitvirtina ne visais tyrime dalyvavusiais atvejais. Didžiausių lietuvių bendruomenių informantai pateikia tautinio identiteto sampratą, kuri sutampa su teorinio tyrimo rezultatais, tačiau ne visi pasirengę ugdyti vaikų tautinį identitetą. Mokytojai, kurie dirba mažose lietuvių bendruomenėse, ten kur yra daugiausia mišrios šeimos, patys mokytojai yra iš ne lietuvių šeimos, neturi pedagoginio išsilavinimo bei didelės darbo patirties, nesuvokia tautinio identiteto sampratos bei nėra tinkamai pasirengę ugdyti vaikų tautinį identitetą.
This work is meant for the researching of foreign Lithuanian school teacher preparation to develop children„s national identity. The problem is rising in this work – conflict between conception of national identity in circumstances for migration and foreign Lithuanian school teacher preparation to develop national identity. The aim of this work is – to define the assumptions of Lithuanian school teacher preparation to develop children„s national identity. There are formulated some objects to reach the aim: (1) Give the conception of national identity in circumstances for migration. (2) Describe the formation factors of children„s who suffer the national identity. (3) Identify the conception and the purpose of foreign Lithuanian school. (4) Reveal the assumptions of Lithuanian school teacher preparation to develop children„s national identity. The research was done on „assumptions determining foreign lithuanian school teacher preparation to develop children„s national identity in circumstances for migration“. There were 7 foreign Lithuanian teachers, who work in different countries, in this research. It was used semi-structured interview for getting research data. After theoretical and empirical researches, it was certainly clear, that national identity in circumstances for migration is desribing these factors: language, traditions, approaches, rates, religion; looking at empirical research – language, traditions, approaches, history, culture, pride in their nation, patriotism and inherited lithuanianess. Analyzing the formation factors of children„s who suffer the national identity in theoretical and empirical researches are separating the main factors – child„s family (parents) and educational institution. There is raised a problem in this work – conflict between conception of national identity in circumstances for migration and foreign Lithuanian school teacher preparation to develop national identity but it is approved not at all in all reaserches ways. The informants of the biggest Lithuanian communities give the conception of national identity, which conform with the results of the theoretical research. However, not all are ready to develop children„s national identity. Teachers work in small lithuanian communities. There are a lot of mixed families. Teachers are not from lithuanian families and don„t have pedagogical education. Also they have not great experience in this work and they don„t understand the conception of the national identity. They are not ready to develop children‘s national identity.