Žaidimų ir meninės raiškos priemonių reikšmė vaikų užsienio kalbų gebėjimų ugdymui
Maslauskaitė, Marytė |
Tyrimo objektas – žaidimai ir meninės raiškos priemonės, kurios naudojamos vaikų užsienio kalbų gebėjimų plėtotei. Tikslas – ištirti žaidimų ir meninės raiškos priemonių įtaką vokiečių kalbos žodžių ir sakinių atsiminimui, prasmės suvokimui, pažinimo interaktyvumo ir kūrybiškumo skatinimui bei tinkamos socialinės elgsenos ugdymui. Uždaviniai: 1. Išanalizuoti žaidybinės ir meninės raiškos priemonių naudojimo vaikų užsienio kalbos gebėjimų ugdymui, teorijas. 2. Ištirti žaidybinės ir meninės raiškos priemonių naudojimo metodikų ypatumus vokiečių kalbos žodžių ir sakinių atsiminimui, prasmės suvokimui, pažinimo interaktyvumo palaikymui bei kūrybiškos interpretacijos skatinimui bei tinkamos socialinės elgsenos ugdymui. Tyrimo metodai – struktūruota anketinė apklausa (pedagogai) ir pusiau struktūruotas interviu (tėvai, veiklos koordinatoriai). Tyrimo rezultatai: • Pirmojoje darbo dalyje išnagrinėta mokslinė literatūra, kurioje kalbama apie vaikų socializaciją ir ankstyvąjį užsienio kalbos mokymąsi bei taikomas meninės raiškos priemones, atitinkančias atsiminimo, prasmės suvokimo, pažinimo interaktyvumo bei kūrybiškos interpretacijos pedagogines-psichologines sąlygas. • Antrojoje darbo dalyje išsamiai pristyti tyrimo metodai, tyrimo imtis. Remiantis moksline literatūra apžvelgtas tyrimo organizavimos procesas. • Trečiojoje darbo dalyje, remiantis mokslininkų ir tyrėjų įžvalgomis, atlikta tyrimo metu surinktų kiekybinių ir kokybinių duomenų analizė, duomenų palyginimas. Pateiktos išvados ir rekomendacijos.
Object of the research: games and artistic means of expression, used in children's foreign language skills development. Aim of the research: to explore influence of the games and means of artistic expression in ensuring better memorization of the German language, sense perception, cognitive interactivity, creativity and developing appropriate social behaviour. Objectives of the research: 1. To analyse usage of the theories of gaming and artistic expression tools in children’s foreign language skills development. 2. To investigate methodology features of gaming and artistic expression tools usage in remembering German words and phrases, sense perception, cognitive interactivity maintenance and promotion of creative interpretation and appropriate social behavior. Research methods: structured questionnaire (teachers) and a semi-structured interview (parents, coordinators). Research results: • Part One examines scientific literature dealing with children’s socialization and early foreign language learning as well as applied artistic means of expression in line with pedagogical-psychological conditions of memories, sense perception, cognitive interactivity and creative interpretation. • Part Two introduces the research methods, the research sample in detail. The research organization process reviewed with reference to the scientific literature. • Part Three focuses on the analysis of collected quantitative and qualitative data, data comparison with regard to insights of scientists and researchers. Conclusions and recommendations are presented.