Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/98847
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Tymoshiv, Ihor
Supervisor: Klebanskaja, Nina
Title: Tourism based city branding. The case of Buchach, Ukraine
Other Title: Turizmu pagrįstas miesto ženklas. Buchacho atvejis, Ukraina
Extent: 128 p.
Date: 12-Jun-2019
Keywords: City;Branding;Brand;Tourism;Ukraine;Miestas;Ženklinimas;Prekės ženklas;Turizmas;Ukraina
Abstract: The pursued aim of this diploma paper is to create a branding framework that can serve as a deep foundation for the complete marketing strategy of a small historic Ukrainian town and will increase its tourist attractiveness in the Ukrainian and international tourism arena. In the first part the analysis of scientific books and articles was carried out. In this part, place branding definition and its evolution were analyzed, city branding strategies and general objectives were introduced. Finally, the branding process is discussed. The second part of the diploma paper presents an analysis of the main factors influencing the formation of the city, its key features and trends in Ukrainian and global branding of small cities. According to these findings, in the third part a process of creating branding framework for marketing development of the town is presented.
Šio diplomo dokumento tikslas - sukurti prekės ženklo sistemą, kuri galėtų tapti pagrindu visiškai nedidelės istorinės Ukrainos miesto rinkodaros strategijai ir padidins turistų patrauklumą Ukrainos ir tarptautinėje turizmo arenoje. Pirmojoje dalyje atlikta mokslinių knygų ir straipsnių analizė. Šioje dalyje išnagrinėta vietos ženklo apibrėžtis ir jos raida, įvestos miesto prekės ženklo strategijos ir bendrieji tikslai. Galiausiai aptariamas prekės ženklinimo procesas. Antroje diplomo darbo dalyje analizuojami pagrindiniai miesto formavimosi veiksniai, pagrindinės jo ypatybės ir tendencijos Ukrainos ir pasaulio mažųjų miestų ženklinimo srityje. Remiantis šiais duomenimis, trečiojoje dalyje pateikiamas prekės ženklo kūrimo sistemos kūrimas miesto rinkodaros plėtrai.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/98847
Appears in Collections:2019 m. (EVF mag.)

Files in This Item:
ihor_tymoshiv_md.pdf4.13 MBAdobe PDF   Until 2024-06-12View/Open

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

28
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.