Viduriniojo mokyklinio amžiaus mokinių saviraiškos plėtojimas populiariąja muzika: Lietuvos ir Jungtinės Karalystės atvejis
Mickienė, Agnė |
Tyrimo aktualumas. Išvystyta muzikinė industrija ir technologijos leidžia lengvai pasiekti visų pasaulio šalių muziką bei artimiau susipažinti su jos unikalia kultūra ir tradicijomis. Šiandien žmogus yra apsuptas itin įvairių muzikos žanrų bei stilių. „Muzika lydi beveik kiekviename žingsnyje, ji suaktyvina vaiko psichines galias ir sudaro prielaidas išgyvenimų patirčiai“ – teigia A. Rauduvaitė (2009, p. 37). Todėl galima daryti prielaidą, jog tradicinės muzikinio ugdymo sistemos nepajėgia apjungti visų šiuolaikinės muzikos žanrų, su kuriais susiduria ugdytiniai šiandien, o populiarioji muzika tapo neatskiriama gyvenimo dalimi.
The problem of the research is formulated as the following questions: How to develop self-expression of middle school age students in non-formal music education considering the
context of conditions for education, different experience, didactic systems and conception of self- expression education?
The object of the research: development of middle school age students’ self-expression through popular music in Lithuania and the United Kingdom. The aim of the research: to identify and to compare possibilities for developing middle school age students’ self-expression through popular music in Lithuania and the United Kingdom. The methods of the research: analysis of scholarly literature, content analysis of documents; questionnaires to school students and teachers, observation, content analysis of responses.