Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/93219
Mokinių pažangos ir pasiekimų įsivertinimas bendrajame, neformaliajame ir profesiniame ugdyme
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master Thesis
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Mokinių pažangos ir pasiekimų įsivertinimas bendrajame, neformaliajame ir profesiniame ugdyme
Other Title
Self-Assessment of Student Progress and Achievements in General, Non-Formal and Vocational Education
Author
Endrijaitienė, Viktorija |
Advisor
Extent
73 p.
Thesis Defence Date
2019-05-30
Abstract (lt)
Tyrimo objektas. Mokinių pažangos ir pasiekimų įsivertinimas. Tyrimo tikslas. Atskleisti mokinių pažangos ir pasiekimų įsivertinimo naudojimą bendrajame, neformaliame ir profesiniame mokyme. Tyrimo uždaviniai:
- Išanalizuoti mokinių įsivertinimo sampratą ir metodus.
- Nustatyti, kaip dažnai mokytojai naudoja pasiekimų ir pažangos įsivertinimo metodus pamokose.
- Palyginti pažangos ir pasiekimų įsivertinimo dažnį tarp bendrojo lavinimo, profesinio bei neformalaus ugdymo mokinių.
- Nustatyti mokinių požiūrį į savo pasiekimų ir pažangos įsivertinimo naudojimą pamokose.
Abstract (en)
Object of the research. Self-assessment of pupils' progress and achievements. Aim of the research. To reveal the use of self-assessment of pupils' progress and achievements in general, non-formal and vocational education. Objectives:
- To analyze the concept and methods students’ self-assessment.
- To determine how often teachers use methods of self-assessment of achievements and progress in class.
- To compare the frequency of self-assessment of progress and achievements between general and vocational and non-formal education students.
- To identify students' attitudes towards using self-assessment of their achievements and progress in class. Methods used in the researcharetheoretical, analysis of scientific literature and empirical, questionnaire survey.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access