Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/79252
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKlebanskaja, Nina-
dc.contributor.authorDuniya, Faith-
dc.date.accessioned2019-05-16T14:39:07Z-
dc.date.available2019-05-16T14:39:07Z-
dc.date.issued2019-05-22-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/79252-
dc.description.abstractThe main objective of the diploma paper is to research into how companies build their brand image, and ways these images could be affected, also to create strategies that can help firm’s through the major challenges affecting its brand image and create a strong competitive advantage in its respective industry. The first section of this diploma paper focuses on theoretical research and literature reviews on brand image and its various components unethical behaviours, causes and dynamics in corporate organization and effects it can have on brand image. Second section, focuses on Volkswagen group as a case study, its major operation, finances, brand reputation, as well as the diesel gate scandal the Volkswagen group was involved on. The third part, represent the strategy that could be used in building a good brand image, and to increase competitive advantage of the company in the automobile industry.en
dc.description.abstractPagrindinis diplominio darbo tikslas - ištirti, kaip įmonės kuria savo prekės ženklo įvaizdį ir kaip paveikti šiuos vaizdus, taip pat sukurti strategijas, kurios padėtų nustatyti pagrindinius iššūkius, turinčius įtakos jos įvaizdžiui ir sukurti stiprų konkurencinį pranašumą. Pirmajame šio dokumento skyriuje nagrinėjami teoriniai tyrimai ir literatūros apžvalga apie prekės ženklo įvaizdį ir įvairius komponentus, neetišką elgesį, įmonės organizavimo priežastis ir dinamiką bei poveikį, kurį jis gali turėti prekės ženklo įvaizdžiui. Antrajame skyriuje daugiausia dėmesio skiriama „Volkswagen“ grupei kaip atvejo analizei, jos pagrindinei veiklai, finansams, prekės ženklo reputacijai ir „Volkswagen“ grupės skandalui. Trečioji dalis - tai strategija, kurią galima panaudoti kuriant gerą prekės ženklo įvaizdį, didinant įmonės konkurencinį pranašumą automobilių pramonėje.lt
dc.description.sponsorshipEkonomikos ir vadybos fakultetaslt
dc.description.sponsorshipMarketingo katedralt
dc.format.extent68 p.-
dc.language.isoenen
dc.rightsETD darbas prieinamas tik Universiteto intranete / University Intranet only-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBranden
dc.subjectEthicsen
dc.subjectVolkswagen scandalen
dc.subjectPrekės ženklaslt
dc.subjectEtikalt
dc.subjectVolkswagen skandalaslt
dc.subject.otherVadyba / Management (S003)-
dc.titleEffects of unethical behavior on brand image (a case of Volkswagen incorporation)en
dc.title.alternativeNeetiško elgesio poveikis prekės ženklo įvaizdžiui (Volkswagen įkūrimo atvejis)lt
dc.typemaster thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextrestricted-
crisitem.author.deptMarketingo katedra-
Appears in Collections:2019 m. (EVF mag.)
Files in This Item:
faith_duniya_md.pdf2.11 MBAdobe PDF   Until 2024-05-22View/Open
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

115
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

43
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons