Resistance to educational changes from the perspective of higher education stakeholders in Azerbaijan
Ahmadova, Nazrin |
Šiame tyrime siekiama atskleisti Azerbaidžano aukštojo mokslo suinteresuotųjų šalių požiūrį į pasipriešinimą švietimo pokyčiams ir išsiaiškinti galimus tokio pasipriešinimo padarinius studijų procesams. Remiantis tyrimo rezultatais yra siūlomi būdai, kaip palengvinti Azerbaidžano aukštojo mokslo reformų vykdytojų ir įgyvendintojų pasipriešinimą įvairiems pokyčiams. Tam tikslui buvo apklausta 12 informantų iš Azerbaidžano (4 aukštųjų mokyklų dėstytojai, 4 aukštųjų mokyklų vadovai, 4 aukštųjų mokyklų studentai) iš 4 skirtingų valstybinių ir privačių universitetų, o surinktiems duomenims analizuoti buvo panaudota kokybinė turinio analizė. Šis tyrimas padėjo atskleisti pagrindinius aukštojo mokslo dėstytojų pasipriešinimo pokyčiams veiksnius, baimes ir argumentus, kurie neigiamai veikia aukštojo mokslo sistemos tobulinimą. Tyrimas atskleidė, kad Azerbaidžano aukštųjų mokyklų dėstytojų pasipriešinimas pokyčiams priklauso nuo dėstytojų asmenybės ir aplinkos, kurioje jie dirba. Dažniausiai senosios kartos dėstytojai priešinasi pokyčiams dėl sovietinio stiliaus mąstymo. Be to, darbo sąlygų trūkumai valstybiniuose universitetuose neleidžia dėstytojams būti atviriems pokyčiams įgyvendinant reformų iškeltus uždavinius. Kitas svarbus priešinimosi pokyčiams veiksnys yra nepakankamas Azerbaidžano universitetų dėstytojų motyvavimas, kuris yra glaudžiai susijęs su jų atlyginimais. Dėstytojų įtraukimas į pokyčių planavimo ir įgyvendinimo procesą taip pat yra labai ribotas, trūksta mokymų dėstytojams, kad jie galėtų suprasti pokyčius ir jų svarbą. Siekdami sumažinti pasipriešinimą ir sėkmingai vadovauti pokyčių procesui, reformuotojai turėtų atkreipti dėmesį ir išspręsti visas minėtas problemas. Atlikti tyrimai gali būti laikomi naujais moksliniais duomenimis, atskleidžiančiais realią aukštųjų mokyklų dėstytojų priešinimosi kaitai situaciją šalyje.
This research explores the level of resistance to educational changes from the perspective of higher education stakeholders and find out possible implications of it to the educational process and suggest ways to facilitate changes for education reformers in Azerbaijan. For this purpose 12 informants (4 higher education teachers, 4 higher education managers, 4 higher education students) from Azerbaijan were interviewed from 4 different public and private universities and quantitative research and content analyzes were used to analyze the collected data. This research has contributed to reveal the underlying factors, fears and arguments of higher education teachers towards change which impact the improvement of whole education system negatively. The study disclosed that there is resistance towards change by higher education teachers in Azerbaijan generally depending on the personality of teachers and the environment they are working in. Mostly, teachers who belong to old generation resist to change because of their Soviet style thinking. Moreover, the lack of conditions in public universities prevent teachers to be open to changes and accomplish tasks. Another important point was about low motivation of Azerbaijan university teachers which is strongly related with their salaries. The involvement of teachers to the change process is also very low and there are not enough training for teachers to understand a change and its importance. In order to reduce resistance and successfully lead change process, reformers should pay attention and solve all mentioned problems. The conducted research can be regarded as the new research-based data that revealed the available situation in the country.