Aviacinių degalų įtaka „Common rail“ didelio slėgio siurblio ilgaamžiškumui
Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje, Jėgos ir transporto mašinų inžinerijos institute buvo atlikti dyzelinės „Common Rail“ (CR) maitinimo sistemos ilgaamžiškumo tyrimai. Tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti dyzelinių degalų (DD) ir aviacinių degalų (JET A1) įtaką maitinimo sistemos darbo elementams. Eksperimentiniams tyrimams buvo paruoštos dvi identiškos degalų įpurškimo sistemos. Prieš pradedant tyrimus ir po, buvo atlikti siurblių našumo testai, stebimas plunžerinės poros paviršiaus šiurkštumas, bei analizuojami paviršiaus vaizdai. Tyrimas buvo vykdytas 300 valandų. Atlikus “Common-rail” dyzelinės maitinimo sistemos ilgaamžiškumo tyrimus nustatyta, kad esant 110 MPa įpurškimo slėgiui ir panaudojus aviacinius JET A1 degalus, siurblio našumas 6,5 % sumažėja, palyginti su aukšto slėgio siurbliu, veikiančio dyzeliniais degalais. Analizuojant sąveikaujančių paviršių šiurkštumą nustatyta, kad sunkiausios tepimo sąlygos susidaro galinėse padėtyse kur sumažėjus plunžerio slydimo greičiui jis keičia judėjimo kryptį. Vertinant plunžerių paviršiaus vaizdus pastebimas skirtumas tarp naujų ir tyrime dalyvavusių paviršių.
Vytautas Magnus University Agricultural Academy, Institute of Power and Transport Machinery Engineering has been conducting research on the durability of the diesel Common Rail (CR) fuel system. The purpose of the study was to find out the influence of diesel fuel (DD) and aviation fuel (JET A1) on the fuel system elements. Two identical fuel systems were prepared for experimental research. In the beginning and in the end of the studies, the pump performance tests were made, the surface roughness of the plunger pair was monitored, and the surface images were analyzed. The study was conducted for 300 hours. Studies on reliability of the Common-rail diesel fuel system were made have shown that a 110 MPa injection pressure with JET A1 aviation fuel, pump performance is reduced by 6.5%, compared to a high-pressure diesel fuel pump. Analyzing the roughness parameters on surfaces, it has been found that the heaviest lubrication conditions occur in the rear positions, where it changes the direction of movement as the plunger slides down. Then evaluating the surface images of fuel system elements, and found that there is a discrepancy between the new and used surface parameters.