Nuomonės lyderių komunikacija socialiniame tinkle Instagram: patirtys, vertinimai, kompetencijos (kūrybinis projektas)
Rudzinskas, Gediminas |
Šiuo darbu yra siekiama išsiaiškinti ir audiovizualiniu projektu perteikti nuomonės lyderių komunikacijos socialiniame tinkle Instagram ypatumus, remiantis moksline literatūra ir ekspertų bei nuomonės lyderių vertinimais. Šiame darbe atliktas audiovizualinis kūrybinis projektas − nuomonės lyderiams ir komunikacijos ekspertams buvo pateikiami su nuomonės lyderių komunikacija socialiniame tinkle Instagram susiję klausimai. Šiam baigiamajam darbui atlikti buvo išsikelti 4 pagrindiniai uždaviniai: aptarti nuomonės lyderių komunikacijos socialinėse medijose ypatumus; analizuojant mokslinius ir publicistinius šaltinius, apžvelgti socialinio tinklo Instagram vartojimo tendencijas bei vizualinės komunikacijos ypatumus; išsiaiškinti, kaip nuomonės lyderių komunikacijos poveikį auditorijai vertina nuomonės lyderiai bei komunikacijos ekspertai bei filmuotą medžiagą pristatyti audiovizualiniu kūriniu. Atlikus literatūros analizę ir apklausus pasirinktus nuomonės lyderius bei komunikacijos ekspertus buvo gautos 5 išvados. Pastebėta, kad nors socialinis tinklas Facebook ir pirmauja pagal aktyvių vartotojų skaičių, tačiau galima teigti, kad Instagram tampa vis populiaresniu socialiniu tinklu. Interneto vartotojai yra linkę rinktis dinamiškesnę platformą, kurioje gausu nuotraukų ir vaizdo įrašų, o ne ilgų tekstų. Taip pat nuomonės lyderių marketingas tampa vis galingesniu įrankiu, leidžiančiu prekiniams ženklams atsirasti tinkamame kontekste, kuris suteikia vartotojams atitinkamą, pritaikytą ir natūralesnį turinį nei tradicinė reklama. Palyginus atliktą literatūros analizę su interviu metu kalbintų pašnekovų nuomone ir įžvalgomis, galima teigti, kad interneto vartotojai privalo ugdyti kritinį mąstymą. Apklausus pasirinktus pašnekovus galima daryti išvadą, kad nuomonės lyderiai, komunikuodami socialiniame tinkle Instagram turi taisyklingai kalbėti, rašyti, kirčiuoti ir artikuliuoti. Taip pat paaiškėjo, kad skiriasi nuomonės lyderių ir komunikacijos ekspertų įžvalgos dėl pasitikėjimo nuomonės lyderiais. Nuomonės lyderiai mano, kad auditorija jais pasitiki, tačiau komunikacijos ekspertai teigia, kad nuomonės lyderiais aklai niekas neseka ir tai, kad vartotojai be galo jais tiki, yra tik mitas.
The aim of the work is to find out and present as a creative project the peculiarities of influencers‘ communication on the social network Instagram, based on Lithuanian and foreign authors literature texts and sources, the practical outlook of Lithuanian influencers and communication experts. The main objectives of the thesis include: to discuss the communication peculiarities of influencers on social media; to analyze the scientific and published sources and review the comsumption tendency of the social network Instagram and the peculiarities of visual communication; to find out how influencers and communication experts assess the impact of influencers‘ communication on the audience; to present the video material in an audiovisual project. Following the analysis of literature and interviews with selected influencers and communication experts, 5 conclusions were drawn. It has been noticed that even though Facebook is the leader in the number of active users, it can be said that Instagram is becoming an increasingly popular social network. Internet users tend to choose a more dynamic platform with plenty of photos and videos rather than long texts. Also the marketing of influencers is becoming a more powerful tool that allows brands to emerge in the right context, giving users more relevant, customized and more natural content than traditional advertising. Comparing the analysis of the literature with the opinion and insights of the interviewees, it can be said that internet users must develop critical thinking. When interviewing selected interviewees, it can be concluded that influencers, when communicating on the social network Instagram, must write, speak, accentuate nad articulate correctly. Interviews with influencers and communication experts have revealed that there is a difference between these two sides‘ insights on confidence in influencers. Influencers believe that the audience trusts them but communication experts say that no one follows the influencers blindly.