Bėgių termitinio suvirinimo siūlės tyrimas
Magistratūros studijų baigiamajame darbe yra pateikiami bėgio ir jo suvirinimo siūlės, suvirintos aliuminotermitiniu (termitiniu) būdu, defektų susidariusių pagrindinėse bėgio sijos ir suvirinimo zonose (galvutė, kakliukas, padas) ir jų parametrų nustatymo galimybės, naudojant skirtingo dažnio ultragarso bangas. Problemos aktualumas. Tikrinant bėgius ištisinės kontrolės linijiniais defektoskopais ir rankiniais suvirintų sandūrų defektoskopais, suvirintos sandūros zonoje susidarius atitinkamoms sąlygoms 30 – 40 mm ilgio galvutės, kakliuko arba pado defektai gali būti „nematomi“ ultragarso bangoms. Suvirinant bėgius termitu vidiniai defektai, ultragarsiniu būdu aptinkami, tik kai jų dydžiai yra 4 – 18 mm² ir daugiau. Termitinės sandūros zonoje defektai sunkiai aptinkami, jei jie yra už bėgio profilio (susiformavę suvirinimo rumbelėje). Darbo tikslai. Įvertinti bėgio defektų aptikimo galimybes, naudojant skirtingo dažnio (2,0 MHz, 2,5 MHz ir 4,0 MHz) ultragarso bangas. Palyginti ultragarsinių bandymų duomenis, įvertinant defektų aptikimo galimybes termitinio suvirinimo siūlėje, kai yra naudojamas skirtingas ultragarso dažnis. Atliktų tyrimų rezultatai. Defektai gali tapti neaptinkamais kai, dėl temperatūrinio poveikio virinant bėgių sandūras jos difuzijos zonoje kinta bėgio plieno struktūra. Dėl šios priežasties tikrinamame gaminyje gali būti stebimas ultragarsinių bangų slopinimas ir signalo amplitudės sumažėjimas.
In the final Master’s thesis there is presenting the efficiency of the non-destructive ultrasonic testing of the train rails and their thermite welds, with defects presented in their main zones (head, neck, sole) using different ultrasonic input frequencies. The relevance of the problem. In the case of continuous linear defectoscopes and manual welded defectoscopes, defects in the rails head, neck or sole of 30 to 40 mm in length in some conditions may be undetected in the welded joint area. Welded termite joint internal defects are detected by ultrasound only when they are between 4 and 18 mm² and above. Defects are difficult to detect in the thermal area if they are outside the rail profile. Work objective. Evaluate track defect detection using ultrasonic waves of different frequencies (2,0 MHz, 2,5 MHz and 4,0 MHz) ultrasonic transducers. Camplete comparison of ultrasonic test data results of defect detection options in thermite welding stitch when using different ultrasonic frequencies. The results of the research. Defects can become undetectable when, due to the effect of temperature on welding of the rail joints, the structure of the rail steel changes in its diffusion zone. For this reason, ultrasonic wave suppression and signal amplitude reduction may be observed in the product, when being tested.