Skirtingų kartų darbuotojų pasitenkinimą darbu lemiančių veiksnių vertinimas Lietuvoje
Masionytė, Lauryna |
Darbo tikslas – išanalizavus pasitenkinimo darbu reiškinį ir išskyrus skirtingas kartas, ištirti pasitenkinimo darbu lemiančius veiksnius Lietuvos darbo rinkoje. Tyrimą sudaro trys dalys: Pirmojoje dalyje pateikiama pagrindinės teorinės sąvokos reikalingos plėtoti tolimesnį tyrimą. Šios dalies analizė parodė, kad egzistuoja skirtumai tarp kartų. Daroma prielaida, kad kartos skirtingai vertina pasitenkinimą darbu lemiančius veiksnius. Išanalizavus galimas kartų klasifikavimo tendencijas pasaulyje, pastebima, kad jų sutapatinti su Lietuva negalime. Lietuvoje vyravę politiniai bei ekonominiai, technologiniai įvykiai nėra tapatūs su pasauliniais. Antrojoje dalyje pateikiamas empirinis tyrimas, atliektas vienoje Lietuvos verslo organizacijoje, kuri teikia specializuotas multimodalinių pervežimų paslaugas. Tyrimo tikslui įgyvendinti naudoti metodai: kiekybinis ir kokybinis tyrimas, pritaikyta aprašomoji, palyginamoji bei ryšių analizė. Sudarytos anketinės apklausos validumas buvo patikrintas naudojantis IBM SPSS (angl. Statistical Package for the Social Sciences) programinę įrangą. Trečiojoje dalyje pateikiamos tyrimo rekomendacijos, kurios grindžiamos antrojoje darbo dalyje gautais rezultatais bei pastebėjimais.
Aim of this study – to analyze the phenomenon of employee satisfaction, isolate different generations and investigate the factors that influence employee satisfaction in Lithuania. The paper consists of three parts: The first part contains main theoretical notions that are needed for further research. Analysis in this part revealed that there are differences between generations. The presumption is that different generations evaluate factors employee satisfaction differently. While analyzing possible classification of generations globally, it was observed that generations in Lithuania are defined differently. Political, economic and technological events in Lithuania were not identical to the global ones. The second part contains an empirical study that was conducted in a Lithuanian company that specializes in transportation. Study was conducted using these methods: quantitative and qualitative research, applied descriptive, comparative and relation analysis. The validity of the survey was checked using IBM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) software. The third part of the paper includes recommendations that are based on the results and observations from the second part.