Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/62486
Type of publication: master thesis
Field of Science: Mechanikos inžinerija / Mechanical Engineering (T009)
Author(s): Jarašiūtė, Deimantė
Supervisor: Vasiliauskas, Gediminas
Title: Medvežės operatoriaus kūną veikiančios vibracijos tyrimai
Other Title: Investigation of Whole-Body Vibration of the Forwarder Operator
Extent: 48 p.
Date: 22-May-2019
Keywords: Vibracija;Whole body vibration;Kasdienio veikimo vertė;Daily exposure value;Medvežė;Forwarder
Abstract: Rankas ir visą kūną veikianti vibracija yra vienas iš pagrindinių neigiamai darbuotojus veikiančių rizikos veiksnių, dėl kurių yra nustatomos raumenų, nugaros ir jungiamojo audinio sistemų sutrikimai. Šiame darbe analizuojama medvežių visą kūną veikiančios vibracijos vertės atliekant keturias tipines medienos išvežimo operacijas. Tyrimai, kurių metu vertintas vibracijos lygis, buvo atliekami su 10 varančiųjų ratų medveže (4 priekyje, 6 gale). Nustatyta, jog lauko sąlygomis eksploatuojant medvežę be uždėtų vikšrų didžiausias vibracijos lygis yra medvežei važiuojant nepakrautai (1,44 m·s-2), o mažiausias (0,38 m·s-2) iškrovimo metu. Eksploatuojant medvežę su vikšrais gaunamas didžiausias vibracijos lygis, kai vyksta rąstų pasikrovimo operacija (1,24 m·s-2), mažiausia (0,28 m·s-2) iškrovimo metu. Vertinant vibracijos ekspozicijos vertės per 8 valandų trukmės pamainą A(8) vykdant operacijas su medveže be vikšrų gali siekti 0, 62 m·s-2, su vikšrais 0,56 m·s-2. Tyrimo rezultatai naudingi atliekant profesinės rizikos vertinimą miškų ūkio sektoriuje ir mažinant vibracijos poveikį operatoriui.
Hand and whole-body vibration is one of the main negative factors for workers, which causes musculoskeletal and connective tissue disorders. This work analyses the whole-body vibration values of the forwarders four typical wood extraction tasks (operations). The tests that measured the vibration level were carried out with a 10-wheel drive forwarder (4 front, 6 rear). It has been found that the maximum vibration level during the field operation was during the empty transport operation (1.44 m·s-2) and the lowest (0.38 m·s-2) during unloading operation. When operating a forwarder, the maximum vibration level was obtained during log loading operation (1.2 m·s-2) while the lowest – during unloading of logs (0.2 m·s-2). Vibration exposure values for the 8-hour working shift A(8) can reach 0, 62 m·s-2 for typical wheeled bogie, and 0.56 m·s-2when the forwarder is operated with tracks The results of this study are useful for the assessment of occupational risks in the forestry sector and for reducing the impact of vibration on the operator
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/62486
Appears in Collections:2019 m. (ŽŪA ŽŪIF mag.)

Files in This Item:
deimante_jarasiute _md.pdf1.9 MBAdobe PDF   Until 2024-05-13View/Open

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

14
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.