Prekių ženklų žinomumo didinimas. Lietuviškų ekologiškų prekių ženklų atvejai
Stonkutė, Gabrielė |
Baigiamojo darbo tikslas – pateikti sprendimų pasiūlymus lietuviškų ekologiškų prekių žinomumo didinimui. Šį darbą sudaro trys pagrindinės dalys. Teorinėje darbo dalyje, remiantis moksline literatūra ir įvairiais atliktais tyrimais, analizuojami svarbiausi šiai darbo temai teoriniai aspektai, tokie kaip prekės ženklo samprata, prekės ženklo žinomumo lygmenys ir šiuolaikinės prekių ženklų žinomumo didinimo priemonės. Analitinėje dalyje pristatomas atliktas darbo tyrimas, kurį sudarė du etapai. Pasirinkti tyrimo metodai: ekspertinis pusiau stuktūruotas interviu su įmonių atstovais bei anketinė vartotojų apklausa. Tyrimo rezultatai leidžia suvokti įmonėse taikomo prekių ženklų žinomumo formavimo principus bei atskleidžia vartotojų požiūrį ir reagavimą į prekės ženklų atstovų vykdomus veiksmus. Projektinėje darbo dalyje įvardijami vadybiniai sprendimai, kurie padėtų įmonėms išspręsti išskirtas problemas bei padidintų atstovaujamo prekės ženklo žinomumą. Pateiktas žinomumo didinimo modelis gali būti plačiai taikomas visų kategorijų prekių ženklams, įskaitant ir ekologiškus prekių ženklus.
The aim of this diploma paper is to provide suggestions on how to raise awareness of Lithuanian organic brands. This diploma paper consists of 3 main parts. The theoretical part of this work analyzes the scientific literature and researches about the meaning of brand and brand awareness, modern marketing decisions of increasing brand awareness and specifics of organic brands. Lithuanian organic brands awareness was carried out on the basis of semi-structured expert interviews and customers‘ survey. Results of the study showcases the current trends in the modeling of brand awareness in a company and disclose consumer brands in this category and the ways they have learned about them. Project part of the paper identifies managerial solutions to ensure strategic modeling of brand awareness. The presented awareness-raising model can be widely applied to all categories of brands, including organic brands.