Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36348
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Gouitcheche, Emmanuel
Supervisor: Klebanskaja, Nina
Title: Brand identity and brand image: personal branding in the music industry
Other Title: Prekės ženklo įvaizdis ir prekės ženklo tapatybė: asmeninis prekės ženklas muzikos industrijoje
Extent: 81 p.
Date: 23-May-2018
Event: Vytauto Didžiojo universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Marketingo katedra
Keywords: Brand identity;Brand image;Personal branding;Prekės ženklo tapatybė;Prekės ženklo paveikslėlis;Asmeninis prekės ženklas
Abstract: The main goal of the research is to build a model for successful personal branding in the music industry. The first part deals with the theoretical analysis of brand identity, brand identity communication, brand image and personal brand. Here, are highlighted the main elements of brand identity, the brand communication methods and media involved, the main strategies for evaluating and maintaining the brand image and the theoretical framework for building a personal brand. The second part presents the results of personal branding strategy in the music industry. Additionally, the author describes the needed tactics applied in the music industry for creating a personal brand identity as well as for measuring and maintaining the personal brand image. However, some problematic aspects of the findings are displayed. The third part suggests solutions for the disclosed problems and a model for successful personal branding in the music industry.
Pagrindinis tyrimo tikslas - sukurti sėkmingo asmeninio prekės ženklo kūrimo modelį muzikos industrijoje. Pirmoje dalyje nagrinėjama prekės ženklo tapatumo, prekės ženklo įvaizdžio ir asmeninio prekės ženklo teorinė analizė. Čia pabrėžiami pagrindiniai prekės ženklo tapatumo elementai, prekės ženklo komunikacijos metodai ir žiniasklaida, pagrindinės prekės ženklo įvaizdžio vertinimo ir palaikymo strategijos ir asmeninio prekės ženklo kūrimo teorinė sistema. Antrojoje dalyje pateikiami asmeninės prekių ženklų strategijos rezultatai muzikos industrijoje. Be to, autorius apibūdina muzikos industrijoje reikalingą taktiką asmeniniam prekės ženklo tapatumui formuoti, asmeninio prekės ženklo įvaizdžio matavimui ir išlaikymui. Tačiau pateikiami kai kurie probleminiai išvadų aspektai. Trečioje dalyje pateikiami išspręstų problemų sprendimai ir sėkmingo asmeninio prekės ženklo kūrimo modelis muzikos industrijoje
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/36348
Appears in Collections:2018 m. (EVF mag.)

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

274
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

355
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.