Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36277
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Vadyba / Management
Author(s): Daukšytė, Eglė
Title: Prekės ženklo vertės didinimas reklama ,,Saldi sala“ organizacijos pavyzdžiu
Other Title: Increasing brand equity with advertising: Saldi sala company example
Extent: 94 p.
Date: 22-May-2018
Event: Vytauto Didžiojo universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Marketingo katedra
Keywords: Prekės ženklas;Prekės ženklo vertė;Reklama;Vertė;Brand;Brand equity;Advertising;Equity
Abstract: Baigiamojo darbo tikslas – sudaryti prekės ženklo ,,Saldi sala“ vertės didinimo reklama planą. Darbo tyrimo objektas – prekės ženklo „Saldi sala“ vertė. Teorinėje darbo dalyje analizuojami pagrindiniai teoriniai aspektai apie prekės ženklo vertę. Aptartos įvairių autorių mintys apie prekės ženklo vertės nustatymo bei didinimo būdus, prekės ženklo vertės dimensijas ir jų santykį su FMCG (greito vartojimo prekių) sektoriumi, sudarytas prekės ženklo vertės didinimo reklama modelis. Analitinėje baigiamojo darbo dalyje pristatomas tyrimo objektas, atliekamas prekės ženklo ,,Saldi sala“ esamos situacijos tyrimas bei pateikiami ir analizuojami prekės ženklo vartotojų nuomonės kiekybinio bei kokybinio tyrimų metu gauti rezultatai. Projektinėje darbo dalyje pateikiamas prekės ženklo ,,Saldi sala“ vertės didinimo reklama planas. Darbo pabaigoje pateikiamos pagrindinės išvados ir rekomendacijos.
The purpose of the paper is to prepare a plan for increasing brand equity of the “Saldi sala” brand. The brand equity of mentioned organization is the object of the research. The theoretical part of this paper consists a several paragraphs where the analysis of academic literature of the subjects: brand equity, methods to determine and increase brand equity is presented. Also, this part holds the analysis of the dimensions of brand equity and its relationship with FMCG (fast moving consumer good) sector and the model of increasing brand equity is presented. The analytical part of the paper presents the object of the research. The situation analysis of the “Saldi sala” brand as well as several organization factors are carried out. Also, this part holds the qualitative and quantative research analysis. Project based part of the paper consists the advertising plan to increase brand equity dimensions: awareness, perceived quality, association and loyalty. The paper is ended by providing key conclusions and recommendations.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/36277
Appears in Collections:2018 m.

Files in This Item:
egle_dauksyte_md.pdf4.08 MBAdobe PDF   Restricted AccessView/Open   Request a copy

Show full item record

Page view(s)

26
checked on Jun 15, 2019

Download(s)

8
checked on Jun 15, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.