Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36274
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Vadyba / Management
Author(s): Dulinskienė, Laura
Title: Lietuvos turizmo sektoriaus organizacijų komunikacijos analizė dalijimosi ekonomikos kontekste
Other Title: Communication of Lithuanian tourism sector organizations in the context of the sharing economy
Extent: 119 p.
Date: 23-May-2018
Event: Vytauto Didžiojo universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Vadybos katedra
Keywords: Komunikacija;Dalijimosi ekonomika;Lietuvos turizmo sektorius;Communication;Sharing economy;Lithuanian tourism sector
Abstract: Šio baigiamojo darbo tikslas – ištirti, kaip Lietuvos turizmo sektoriuje dirbančios organizacijos komunikuoja dalijimosi ekonomikos kontekste. Teorinėje dalyje nagrinėjama dalijimosi ekonomikos ir organizacijų komunikacijos sampratos bei šių sričių sąveika. Darbe naudota mokslinės literatūros, antrinių duomenų analizė ir kokybinis tyrimas. Minėtosios Lietuvos turizmo sektoriaus organizacijos dalijimosi ekonomikos kontekste komunikuoja naudodamosis telefonais, elektroniniais paštais ir neišnaudoja naujų technologijų ir naujų komunikacijos kanalų. Remiantis tyrimo informacija darbo projektinėje dalyje buvo sukurtas strateginės komunikacijos modelis vaizduojantis, kaip Lietuvos turizmo sektoriaus organizacijos gali komunikuoti dalijimosi ekonomikos kontekste.
The purpose of this final thesis is to investigate how the working organizations communicate at the Lithuanian tourism sector in the context of the sharing economy. The theoretical part deals with the sharing economy and organizational communication concepts and the interaction between these areas. The work uses scientific literature, web pages, statistical data, law analysis and the qualitative research was performed. Mentioned organizations communicates in the context of the sharing economy using phones, e-mail and do not use new technologies and new communication channels. According to the research, in the project part a strategic communication model was developed that depicts how Lithuanian tourism sector organizations can communicate in the context of the sharing economy.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/36274
Appears in Collections:2018 m.

Files in This Item:
laura_dulinskiene_md.pdf1.46 MBAdobe PDF   Restricted AccessView/Open   Request a copy

Show full item record

Page view(s)

20
checked on Jun 15, 2019

Download(s)

8
checked on Jun 15, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.