Socialinių tinklų rinkodara šiuolaikiniame Lietuvos teatre
Morozovaitė, Rūta |
Tobulėjant technologijoms, vis didesnę laiko dalį žmonės praleidžia virtualioje erdvėje. Pastaraisiais metais nuolat augantis susidomėjimas ir populiarumas internetiniais socialiniais tinklais paskatino vartotojų kasdieninių įpročių pokyčius. Socialiniai tinklai tapo rinkodaros ir komunikacijos kanalais, suteikiančiais galimybę greitai ir efektyviai įmonėms pasiekti potencialias auditorijas. Tai palietė ir šiuolaikinių Lietuvos teatrų vykdomas reklamos kampanijas, skirtas internetui. Šio tyrimo objektas – socialiniai tinklai, Lietuvos Nacionalinio dramos teatro ir Nacionalinio Kauno dramos teatro rinkodara socialiniuose tinkluose. Pagrindinis tyrimo tikslas yra pristatyti socialinių tinklų sampratą ir socialinių tinklų rinkodaros tendencijas šiuolaikiniame Lietuvos teatre. Siekiant įgyvendinti darbo tikslą yra užsibrėžti šie uždaviniai: pateikti socialinių tinklų sampratą ir teorinius jų bruožus, apžvelgti pagrindines socialinių tinklų rinkodaros savybes, veikimo principus ir šiuolaikines tendencijas, atlikti Lietuvos Nacionalinio dramos teatro ir Nacionalinio Kauno dramos teatro socialinių tinklų rinkodaros tyrimą. Apjungus komunikacijos svarbą ir socialinių tinklų populiarumą, teatrams tapo labai svarbu sugebėti profesionaliai išnaudoti socialinių tinklų teikiamas galimybes ir taip pasiekti komunikacijos su tikslinėmis auditorijomis efektyvumą. Socialinių tinklų naudojimas rinkodaros tikslams Lietuvos teatruose nėra plačiai analizuotas, todėl tai paskatino atlikti tyrimą šia tema ir pristatyti socialinių tinklų rinkodaros galimybes šiuolaikiniame Lietuvos teatre.
With the rapid advancement of today’s technologies, modern people are spending more and more time online. Constantly increasing usage of social networks have helped to change the everyday habits of average consumers. Social networks have become leading platforms for businesses to communicate with their potential costumers in a fast and effective way. Even traditional art institutions such as theatre have started to advertise on social media to reach it’s potential audiences. The object of this research is to analyse marketing strategies used on social media by Lithuanian National Theatre and Kaunas National Theatre. The main purpose of this research is to put a light on social media in general and analyse online marketing strategies by contemporary Lithuanian theatre. To reach this goal the author is analysing the theoretical framework of social networks, examining the online marketing strategies, it’s general features, principles of implementation and contemporary tendencies as well as carrying out the research of online marketing strategies by Lithuanian National Theatre and Kaunas National Theatre. Having in mind the popularity of social media and necessity to communicate with potential audiences, it is very important for theatres to use social networks effectively. Social media marketing of Lithuanian theatres have not been much analysed in scientific publications and the author hopes it would draw interest for the future researchers.