Įmonės komunikacija naujoje konkurencinėje erdvėje: prekinių ženklų "Kika" ir "PetCity" atvejis
Savickaitė, Greta |
Vis dažniau komunikacija tampa konkurencinio pranašumo veiksniu. Prekiniai ženklai dažniausiai renkasi komunikaciją socialinėse medijose, kuriose galima perteikti įvairią informaciją, viešinimą, prekinio ženklo vertės kūrimą. Pasitelkdami komunikaciją socialinėse medijose prekiniai ženklai pritraukia bei įtraukia vartotoją į skleidžiamą komunikaciją ir, žinoma, stengiasi vartotoją išlaikyti ir sudominti. Šio darbo problema - kaip komunikuoti rinkoje atėjus naujam konkurentui į rinką ir išlaikyti vartotoją? Darbo objektas - komunikacija naujoje konkurencinėje erdvėje. Darbo tikslas - išanalizuoti ir palyginti dviejų pagrindinių konkurentų komunikaciją socialiniuose tinkluose, tikslu įgyti konkurencinį pranašumą. Atlikta prekinių ženklų „Kika“ ir „PetCity“ antrinių duomenų, statistinė ir kokybinė turinio analizės socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje. Atlikta analizė atskleidė, kad ilgas buvimas rinkoje nesuteikia didesnių privilegijų ir didesnio vartotojų įtraukimo. Norint vykdyti tikslingą komunikaciją, kuri įtraukia vartotoją, reikia analizuoti savo veiklą. Jei rodikliai prasti, bandyti keisti komunikavimo žinutes, laiką ir vėl analizuoti. Komunikacijos analizė padės išsiaiškinti silpnąsias bei stipriąsias komunikacijos puses ir leis padaryti išvadas bei priimti sprendimus, kurie gali pagerinti komunikacijos kokybę.
Communication is increasingly becoming a factor in competitive advantage. Brands tend to prefer communication in social media, as it can convey various information, publicity, and brand value creation. With the help of communication in social media, brands are attracting and engaging the consumer and, of course, are seeking to retain and interest him/her. The problem of this paper is how to communicate and retain the consumer when a new competitor enters the market? The object of the paper is communication in a new competitive environment. The aim of the paper is to analyse and compare the communication in social media of two main competitors in order to gain a competitive advantage. Secondary data, statistical and qualitative analysis of content were carried out in „Kika“ and „PetCity“ accounts in social network - „Facebook“. The analysis revealed that long-term presence in the market does not provide greater privileges and better involvement of consumers. In order to carry out targeted communication that involves the consumer, it is necessary to analyse the activity and if the indicators are bad, try to change communication messages, time and analyse again. Analysis of the communication will help to identify the weak and strong sides of communication and will allow to draw conclusions and make decisions that can improve the quality of communication.