Verbalinės ir vizualinės komunikacijos reikšmė JAV prezidento D. Trampo komunikacijoje
Gendvilaitė, Gabrielė |
Socialiniai tinklai taip sparčiai vystosi, kad dažnai savo populiarumu viešinant politines naujienas aplenkia žiniasklaidą. Vienas ryškiausių pastarųjų metų politikų, labai aktyviai besinaudojančių socialiniais tinklais, yra 2016 metų lapkritį Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prezidentu išrinktas Donaldas Trampas. Jo komunikacija socialiniame tinkle Twitter JAV prezidento rinkimų metu, ir jau einant prezidento pareigas, ne vieną stebina aršia retorika, drąsiais pasisakymais ir skambiomis, populistinėmis frazėmis. Iki šiol socialiniuose tinkluose taip aktyviai nekomunikavo nė vienas tokio rango politikas. Donaldo Trampo komunikacija Twitter yra aktyviai aptariama žiniasklaidos priemonių, apie ją diskutuoja politologai, ryšių su visuomene ekspertai. Didelę įtaką gyventojų nuomonės formavimui turi politinių, visuomeninių lyderių nuomonės, pozicijos pristatymas socialiniuose tinklalapiuose, todėl įvertinus socialinių tinklų galią ir JAV prezidento Donaldo Trampo aktyvumą komunikuojant socialiniuose tinkluose, šio darbo objektas – verbalinė ir vizualinė JAV prezidento Donaldo Trampo komunikacija socialiniame tinkle Twitter. Pasiremiant kokybiniais tyrimo metodais šiame darbe buvo išsiaiškinta, koks yra Donaldo Trampo paskyros @realDonaldTrump sekėjų skaičius, vidutinis dienos įrašų skaičius, įrašų skaičius tiriamuoju laikotarpiu, vidutinis įrašo komentarų skaičius, komentarų skaičius tiriamuoju laikotarpiu, skirtingų tematikų įrašų skaičius, prezidento įrašų, jo sekėjų pamėgimų, pasidalinimų, skaičius. Taip pat išsiaiškinta D. Trampo komunikacijos Twitter tematika ir komunikavimo formos. Ištirtas komunikacijos veiksmingumas. Išvados pagrindė darbe iškeltus klausimus: Donaldo Trampo verbalinė ir vizualinė komunikacija Twitter formuoja aktyvaus politiko įvaizdį ir didina jo, kaip prezidento, populiarumą bei aktyvi Donaldo Trampo verbalinė ir vizualinė komunikacija Twitter užtikrina komunikacijos veiksmingumą bei grįžtamąjį ryšį iš socialinio tinklo sekėjų.
Social networking sites have been developing at such a fast rate that they tend to overpass the news media with their popularity in publishing political news. One of the most well-known politicians over the last year who is an active user of social networking sites is the president of the United States elected in November 2016, Donald Trump. His communication in a social networking site Twitter throughout the US presidential election and after being appointed as the president has surprised many people with its fierce rhetoric, bold statements and showy populist phrases. No other politician of such degree has carried out such an active communication in social networking sites before. Donald Trumpʼs communication in Twitter is readily discussed by the news media and is commented upon by politologists, public relations experts. The way people form their opinions is highly influenced by political and public leadersʼ presentation of their opinions and positions in social networking sites, therefore, having assessed the power of social networking sites and the active communication of the US president Donald Trump in social networking sites, the subject of the thesis is formulated as follows: verbal and visual communication of the US president Donald Trumpʼs communication in a social networking site Twitter. Qualitative research methods provided a basis for determining the number of followers of Donald Trumpʼs account @realDonaldTrump, the average number of daily posts, the number of posts over the analysed period, the average number of comments for the post, the number of comments over the analysed period, the number of different topics posted, the number of president posts, his followersʼ likes and shares. Also, the paper disclosed the topics of D. Trumpʼs communication in Twitter and forms of communication. Furthermore, the thesis researched the effectiveness of the communication. The drawn conclusions justified the questions proposed in the thesis: Donald Trumpʼs verbal and visual communication in Twitter constructs an image of an active politician and increases his popularity as the president, moreover, active verbal and visual communication of Donald Trump ensures the effectiveness of the communication as well as the feedback from the followers of the social networking site.