Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos sveikam senėjimui valdymas
Stanionytė, Dovilė |
Baigiamojo darbo tikslas – ištirti Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos valdymą sveikatos politikos sveiko senėjimo priemonių įgyvendinimo srityje. Darbą sudaro keturi skyriai. Pirmoje teorinėje darbo dalyje analizuojamas sveiko senėjimo ir viešojo administravimo teorijų sąryšis, nagrinėtos užsakovo – vykdytojo, institucionalizmo teorijos. Antroje dalyje apibrėžiamas sveikas senėjimas, analizuojami įstatymai, Europos Sąjungos vaidmuo sveiko senėjimo įgyvendinime. Nagrinėjama, kokią žalą sveiko senėjimo neplėtojimas daro valstybei, institucijoms ir visuomenei. Trečioje dalyje pristatoma Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama ir sveiko senėjimo projektai vykdomi 2014 – 2020 m. programavimo laikotarpiu. Ketvirtoje dalyje atliekamas tyrimas siekiant ištirti, kodėl sveiko senėjimo projektai 2014 – 2020 m. programavimo laikotarpiu nesulaukia pareiškėjų. Atliekamas administruojančių institucijų ir galimų pareiškėjų nuomonės tyrimas. Darbas baigiamas apibendrintomis išvadomis ir rekomendacijomis. Išvadose konstatuojama, kad sveiko senėjimo projektai patiria difuziją, galimi pareiškėjai neturi žinių apie sveiko senėjimo projektus, jų paskirtį. Sveiko senėjimo projektus administruojančios institucijos turi skirti daugiau dėmesio programos žinomumo sklaidai.
The goal of diploma paper - to examine the European Union structural funds management on healthy aging projects. The diploma paper contains four main parts. The first part presents the theoretical analysis of healthy aging and public administration theories – agent principal and institutionalism theories. The second part defines healthy aging, the analysis of the law, the European Union's role in the implementation of healthy aging. Main negative impact of the state authorities and the public were described. The third part presents the structural funds and healthy aging projects implemented in 2014 - 2020 programming period. In the fourth part the opinion of institutions in charge of EU funds administration and potential project applicants was researched. The results of research allowed to evaluate why healthy aging projects do not attract applicants and EU the financial support from the EU structural funds remain unused. The work is ended up by conclusions and recommendations. The conclusions stated that healthy aging projects experiencing diffusion, potential applicants have no knowledge about healthy aging projects, their purpose. Institutions in charge of EU funds administration must pay more attention to the spread ofawareness of the program.