Muzikos atlikėjo karjeros lūžiai
Darbe sprendžiama problema - kritinių periodų neatpažinimas laiku lemia sėkmingos menininko karjeros pokyčius. Tyrimo klausimai.
- Kokie stebimi menininko karjeros lūžiai, lemiantys karjeros kryptingumą?
- Koks mokytojų (plačiąja prasme, pedagogų, tėvų, aplinkinių) vaidmuo atlikėjo karjeroje ir kaip jis reiškiasi?
- Kokios asmeninės savybės lemia atlikėjų nepasidavimą kritiniu karjeros etapu?
- Kokie išskiriami karjeros kelio iššūkiai?
Tyrimo objektas. Muzikos atlikėjo karjeros lūžiai, lemiantys karjeros kryptingumą. Tyrimo tikslas. Identifikuoti dažniausiai pasitaikančius menininko karjeros lūžius. Tyrimo uždaviniai.
- Nustatyti menininko karjerą lemiančius iššūkius.
- Apibrėžti aplinkos svarbą muzikos atlikėjo karjerai.
- Atskleisti asmenines savybes, lemiančias muzikos atlikėjo profesijos sėkmę.
Muzikos atlikėjo karjeroje identifikuoti šie profesiniai iššūkiai: Visiškas atsidavimas savo specialybei sutelkiant fizines jėgas, sveikatą, dedant daug pastangų, atsisakant laiko su draugais ir artimaisiais, laisvalaikio neturėjimas, savanoriškas atsiskyrimas nuo bendro socialinio gyvenimo, nuolatinio nuovargio jausmas, poreikis visada būti formoje, lankstumas, nuolatinis laiko derinimas ir planavimas, nefiksuotas laikas, nepastovumas, teigiamas ir neigiamas šlovės vertinimas, Balansavimas tarp šeimos ir karjeros, asmeninio gyvenimo aukojimas, ypatinga šeimos ir artimųjų, bendraminčių palaikymo reikšmė, fizinės traumos, rankų patempimai, Asmeninių savybių, kaip užsispyrimo ir atkaklumo, nepasidavimo, tikėjimo savo jėgomis svarba, scenos baimės ir krizinių etapų įveikimas, teigiamų minčių generavimas, Gebėjimas teigiamai priimti kritiką, emocijos, kuomet jautiesi nepakankamai įvertintas, Mokytojo kaip profesinio ir asmeninio autoriteto sureikšminimas, Trukdantis kolegų ir scenos partnerių dėmesys, gebėjimas rasti bendrą kalbą su bendradarbiais, mokytojais, dėstytojais, mokiniais, galėjimas priimti ir sutarti bendrus kūrinio atlikimo sprendimus, Neįsitvirtinimas darbo rinkoje, net baigus profesionaliojo akademinio muzikos atlikimo meno studijas, mokymasis dvidešimt ir daugiau metų, Profesionalaus muzikanto asmeninio nuosmūkio jausmas, kada dėl pinigų reikia groti užsakomuosiuose renginiuose linksminant klausytojus.
Problem of work: unrecognized critical periods which determine successfull turning points in music performer‘s career. Research thesis:
- Turning points in music performer‘s career which influence the direction of their career,
- Tutors, parents and surrounding role in music performer‘s career, how it appears,
- Personal qualities which help to keep yourself at critical period,
- Challenges in career.
Objective of work: turning points of music performers career which influence the direction of their career. The purpose of the work: to identify most popular turning points in career of music performers. The aims of work:
- To recognize the determining challenges in music performer‘s career,
- To determine the surrounding influence in music performer‘s career,
- To find personal qualities which determine the success in music performer‘s career.
Challenges in music performer‘s career: Friends and family ignore, freetime doesn‘t exist, social life out off order, needs to be in a good condition and flexibility event if you are really tired – you all should concentrate at your career and forget your health being, permanent time planning, undefined and changeable time, positive or negative glory understanding, You should forget your personal life because you can‘t have both – family and career, very important point is your family or friends who can understand you, injurys and hands accidents, Personal features such as stubbornness and perseverance, you always should be sure that you are in a right way in yor life, fear to be in a stage, turning points and victory against them, positive minds, You should be able to meet critic positive even it hurts you, Tutor as a God – his or her personal features and qualification experience, Messy colleagues, communication ways between colleagues or tutors and students, common conclusions how the song shoud be performed, Unsuccessful life in job market even if you have high education diploma in music industry or if you have more than 20 years experience, Feeling that you should perform music in a cheap way instead professional performance.