Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/34702
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Vadyba / Management
Author(s): Safarbayov, Ziyautdin
Title: Developing the inbound sports and adventure tourism marketing strategy of Azerbaijan
Other Title: Azerbaidžano atvykstamojo sporto ir nuotykių turizmo rinkodaros strategijos vystymas
Extent: 76 p.
Date: 22-May-2017
Event: Vytauto Didžiojo universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Marketingo katedra
Keywords: International marketing;Swot analysis;Marketing complex strategy;Service marketing;Tarptautinis marketingas;SSGG analizė;Marketingo komplekso strategija;Paslaugų marketingas
Abstract: The main objective of the diploma paper is to create a strategy for developing sports and adventure tourism in Azerbaijan on the base of marketing-mix. The first chapter include the theoretical analysis of scientific issues related to tourism marketing, characteristics of tourism services and defining the concept of tourism product underlining its complexity. Moreover, this chapter was aimed to emphasize features and differences of tourism marketing strategies that are strongly depend from tourism product life-cycles. Second chapter represent field analysis that is based on primary and secondary data sources and represent the current state of sports and adventure tourism in Azerbaijan and also contains analysis of internal and external environment of this industry. The third chapter provides created by author strategy for developing sports and adventure tourism and its implementation that could be the solution of diversity problem of tourism product in Azerbaijan.
Pagrindinis diplominio darbo tikslas yra sukurti Azerbaidžano atvykstamojo sporto ir nuotykių turizmo rinkodaros strategijos vystymo strategiją, remiantis įvairiomis rinkodaros priemonėmis. Pirmajame skyriuje pateikta teorinė mokslinių turizmo rinkodaros klausimų, turizmo paslaugų analizė ir turizmo produkto, pabrėžiant jo sudėtingumą, apibrėžimas. Be to, šiame skyriuje pabrėžiami pagrindiniai turizmo rinkodaros strategijų, kurios labai priklauso nuo turizmo produkto gyvavimo ciklų, bruožai ir skirtumai. Antrajame skyriuje pateikta tyrimo vietos analizė, pagrįsta pirminių ir antrinių duomenų šaltiniais ir atspindinti esamą Azerbaidžano sporto ir nuotykių turizmo sektoriaus būklę bei šio sektoriaus vidaus ir išorės aplinkos analizė. Trečiajame skyriuje pateikiama autoriaus sukurta sporto ir nuotykių turizmo vystymo strategija ir jos įgyvendinimas, kurie galėtų padėti išspręsti Azerbaidžano turizmo produktų įvairovės problemą.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/34702
https://hdl.handle.net/20.500.12259/34702
Appears in Collections:2017 m.

Files in This Item:
ziyautdin_safarbayov_md.pdf1.17 MBAdobe PDF   Restricted AccessView/Open   Request a copy

Show full item record

Page view(s)

14
checked on May 23, 2019

Download(s)

2
checked on May 23, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.