Pradinių klasių mokinių kūrybiškumo ir subjektyviai vertinamų emocinių santykių su mokytojais ryšys su adaptacija mokykloje
Vaičaitė, Viktorija |
Tyrimo tikslas: nustatyti pradinių klasių mokinių kūrybiškumo ir subjektyviai vertinamų emocinių santykių su mokytojais ryšius su adaptacija mokykloje. Tyrime dalyvavo: 98 moksleiviai, kurių amžius nuo 9-erių iki 11-likos metų. Darbo tyrimui pasirinkti pradinės mokyklos moksleiviai. Tyrime dalyvavo 49 mergaitės ir 49 berniukai. Tyrimo duomenims surinkti naudojama apklausa raštu. Joje pateikiami demografiniai klausimai (lytis, klasė ir amžius). Mokytojų ir mokinių santykiams įvertinti naudojamas Dr. Jurgos Misiūnienės „Mokinių ir mokytojų emocinių santykių“ (MMES) klausimynas. Tiriamųjų kūrybiškumui nustatyti naudojamas Kristės Ribikauskaitės VDU (2016) piešimo užduotis. Adaptacijai įvertinti buvo modifikuotas angliškas klausimynas La Salle, T. P., McIntosh, K., & Eliason, B. M. (2016) ir sudarytas lietuviškas klausimynas išemant kelis teiginius. Tyrimo rezultatai. Mokinių adaptacija nėra tiesiogiai susijusi su vaikų kūrybiškumu, tačiau yra ryšys su adaptacija mokykloje ir mokytojų bei mokinių emociniais santykiais. Pastebėta, kad yra statistiškai reikšmingas ryšys lyginant kūrybiškumą pagal lyti.
The aim of the research: to assess the link between the creativity of primary school students with the subjective emotional relationship with teachers and school adaptation. The research included: 98 students, age 9 – 11. The students are studying in elementary school. The research included 49 boys and 49 girls. The research was based on a written questionnaire. The questionnaire displays demographic questions (gender, grade and age). To evaluate the relationship beween teachers and students a questionnaire by Dr. Jurga Misiūnienė, which is called „The questionnaire of the emotional relationship between students and teachers“ was used. To evaluate the creativity a drawing task by Kristė Ribikauskaitė VDU (2016) was used. The results of the research: student‘s adaptation is not directly related to children‘s creativity but there is a connection between the adaptation in school and the teacher‘s and student‘s emotional relationships. It is observed that there is a statistically significant correlation comparing creativity by gender.