Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/34665
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Psichologija / Psychology
Author(s): Damaševičienė, Erika
Title: 12-16 metų amžiaus paauglių psichologinio atsparumo, tėvų skyrybų patyrimo ir adaptacijos mokykloje sąsajos
Other Title: The relations between psychological resilience, experience of parent’s divorce and school adaptation in a sample of 12-16 years old adolescents
Extent: 70 p.
Date: 22-May-2017
Event: Vytauto Didžiojo universitetas. Socialinių mokslų fakultetas. Psichologijos katedra
Keywords: Psichologinis atsparumas;Tėvų skyrybų patyrimas;Adaptacija mokykloje;Psychological resilience;Experience of parent’s divorce;School adaptation
Abstract: Tyrimo tikslas – išanalizuoti sąsajas tarp paauglių, patyrusių tėvų skyrybas ir paauglių iš pilnų šeimų, psichologinio atsparumo ir adaptacijos mokykloje. Tyrimo dalyviai. Tyrime dalyvavo 267 paaugliai. Tyrime dalyvavo paaugliai nuo 12 iki 16 metų, 120 berniukų (44,9%) ir 147 mergaitės (55,1%). Iš 267 tiriamųjų 171 tiriamieji (75 berniukai ir 96 mergaitės) gyvena su abiem tėvais, 96 tiriamųjų (45 berniukų ir 51 mergaitės) tėvai yra išsiskyrę. Tyrimo metodika. Tyrimui buvo sudarytas 89 klausimų klausimynas iš trijų dalių. Pirmojoje dalyje klausimai aprašantys demografinius duomenis, tėvų skyrybų patyrimo veiksnius. Antroji klausimyno dalis buvo skirta įvertinti paauglių adaptacijos mokykloje rodiklius, naudotas R. Pakrosnio ir V. Čepukienės (2013) sudarytas Paauglio psichologinio funkcionavimo klausimynas (PPFK). Trečiojoje dalyje vertinamas paauglio psichologinis atsparumas, naudotas Wagnild, Young, 1987 (Versta VDU bendrosios psichologijos katedroje, 2006 m., vertė A. Pranskevičienė, V. Čepukienė, R. Pakrosnis) 26 teiginių psichologinio atsparumo klausimynas. Tyrimo rezultatai. Tyrimo rezultatai parodė, kad 12-16 metų amžiaus paaugliai patyrę tėvų skyrybas statistiškai reikšmingai pasižymi didesniu psichologiniu atsparumu nei paaugliai nepatyrę tėvų skyrybas. Paaiškėjo, kad paaugliai nepatyrę tėvų skyrybų statistiškai reikšmingai pasižymi didesniais emociniais sunkumais nei paaugliai patyrę tėvų skyrybas. Taip pat paaiškėjo, kad psichologinis atsparumas labiau prognozuoja adaptacijos mokykloje rodiklius nei tėvų skyrybų patyrimas. Tačiau tėvų skyrybų patyrimas gerina paauglių adaptaciją per psichologinį atsparumą.
Objective. The aim of the study was to analyze the relations between psychological resilience and school adaptation among the adolescents who have divorced parents and the other group of adolescents who have full families. Participants. The total number of participants was 267. The sample was consisted of adolescents from the age 12 to 16 years, 120 (i. e. 44.9 %) boys and 149 (i. e. 55.1 %) girls. Of 267 participants, 171 of them (75 boys and 96 girls) live with both parents; 96 (45 boys and 51 girls) have parents who are divorced. Methods. For this study, a questionnaire consisted of three parts, total 89 questions, and was developed. In the first part, there were questions describing demographic data and also the factors related to parent’s divorce. The second part aimed to evaluate the indices of school adaptation among adolescents. For that purpose, Adolescent Psychological Functioning Difficulties Questionnaire (authors: R. Pakrosnis & V. Čepukienė, 2013) was used. For the third part, the psychological resilience was exanimated using Wagnild and Young’s 26-item Resilience Scale (1987; translated to Lithuanian language by A. Pranskevičienė, V. Čepukienė, R. Pakrosnis in VMU’s Department of General Psychology). Results. The analysis revealed that, among 12-16 years-old, the adolescents who have experienced parent’s divorce, are more psychologically resilient and have less emotional difficulties, in comparison to their peers who have no experience of parent’s divorce, and these are statistically significant findings. Additionally, this study showed that psychological resilience could better prognoses school adaptation, than the fact that an adolescent was experiencing parent’s divorce. However, the experience of parent’s divorce appeared too positively influence adolescent’s school adaptation through the construct of psychological resilience.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/34665
https://hdl.handle.net/20.500.12259/34665
Appears in Collections:2017 m. (SMF mag.)

Files in This Item:
erika_damaseviciene_md.pdf1.14 MBAdobe PDF   Restricted AccessView/Open   Request a copy

Show full item record

Page view(s)

112
checked on Oct 13, 2019

Download(s)

8
checked on Oct 13, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.