Skaistumo dorybė iki santuokos Katalikų Bažnyčios mokymo aspektu
Mikėnas, Tadas |
Bažnyčios požiūriu skaistumas yra teigiamas dalykas ir susituokti ketinantys žmonės arba sužadėtiniai turėtų jį išlaikyti iki santuokos. Juk ir pats Kristus, būdamas žmogus, visą gyvenimą išliko skaistus. Šis pavyzdys akivaizdžiai parodo, kad būti skaistūs galime ir kiekvienas iš mūsų. Išlikti skaistiems mums trukdo nepakankamas arba visiškas skaistumo dorybės esmės nesupratimas. Darbe bus apibūdinta skaistumo samprata pagal Katalikų Bažnyčios mokymą. Sekuliarioji visuomenė į skaistumą žvelgia kaip į nepageidaujamą dalyką, kurio reikėtų išvengti arba jį kažkaip apeiti. Skaistumas iki santuokos tikrai yra įmanomas, tik tam reikia didelių valios pastangų iš abiejų pusių. Jei to padaryti neįmanoma, tuomet geriausia išeitis yra iki santuokos gyventi atskirai. Mūsų dienomis į skaistumo propagavimą neretai žvelgiama kaip į tam tikrą tabu, tarsi į savotišką bėgimą nuo realybės. Pagrindinė išeitis, kad suvaldytume visus savo gyvenime vykstančius įvykius, yra savo valios pastangų įgalinimas ir naudojimasis jomis. Jeigu pavyksta tai įgyvendinti, tuomet išlaikoma skaistumo dorybė iki santuokos, kuri darbe bus bus apibrėžiama pagal Katalikų Bažnyčios mokymą. Bažnyčios požiūrio ir sekuliariosios visuomenės požiūrio į skaistumo dorybę iki santuokos sankirta. Žvelgiant į Kristaus gyvenimo pavyzdį, į Magisteriumo, Šventojo Rašto, ypač Naujojo Testamento, mokymą tampa akivaizdu, kad skaisčiai gyventi iki santuokos nėra neįmanoma. Mūsų laikų žmonėms tai tarsi atrodo nė motais, nes sekuliarioji visuomenė išbando lytinius santykius dar iki santuokos, skaistumą palikdama nuošalyje. Tai yra viena pagrindinių didelio skyrybų skaičiaus Lietuvoje ir pasaulyje priežasčių. Prie viso to taip pat prisideda tam tikri nusižengimai skaistumo dorybei iki santuokos, kurie, remiantis katalikų moralės teologija, bus pristatyti trečiojoje rašto darbo dalyje.
According to the Catholic Church, chastity is a positive virtue, and the couple who is planning to get married or is engaged should observe it. Christ himself, as a human being, remained chaste all his life. This example definitely indicates that everyone of us can be pure. An insufficient or incomplete understanding of the meaning of the virtue of chastity prevents us from remaining chaste. In this thesis chastity defines by the learning of a Chatolic Church. A secular society sees chastity as something an unwanted or a thing that should be avoided and bypassed. Chastity until the marriage is really possible, yet it does require an immense endeavour of willpower from both sides. If it is impossible to do, the best option is living separately until marriage. Nowadays the propagation of chastity is seen as a taboo and a sort of flight from reality. The main way to control all the events in our life is the empowerment and the use of the efforts of our willpower. If it is possible to realise it, the virtue of chastity is maintain until a marriage which is defines by the learning of a Catholic Church. The intersection of viewpoints of the Church and a secular society to the virtue of chastity until the marriage. Looking at the example of the life of Christ, to the teaching of the magisterium, the Bible, especially to the teaching of the New Testament, it is obvious that to live in chastity until the marriage is possible. Meanwhile, a secular society tries sexual intercourse outside marriage and leaves the chastity behind. It is one of the main reasons of a high divorce rate in Lithuania and in the world. Also add offence against chastity until a marriage based on Catholic moral theology will be present in the third thesis.