Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/131076
UAB „X” temperatūrinės logistikos paslaugų įmonės logistinių procesų valdymo gerinimas
Type of publication
type::text::thesis::bachelor thesis
Title
UAB „X” temperatūrinės logistikos paslaugų įmonės logistinių procesų valdymo gerinimas
Other Title
JCB "X" temperature logistics service company improvement of logistics process management
Author
Silvanavičius, Ignas |
Advisor
Extent
43 p.
Thesis Defence Date
2021-06-11
Abstract (lt)
Darbo objektas: UAB ,,X“ įmonės logistinių procesų valdymas. Darbo tikslas: Ištyrus UAB ,,X“ logistinės veiklos valdymą bei identifikavus problemas, pateikti siūlymus įmonės logistinių procesų valdymo gerinimui. Darbo uždaviniai:
- Išanalizuoti logistinės veiklos valdymo teorinius aspektus;
- Atlikti UAB ,,X“ temperatūrinės logistikos paslaugų įmonės logistinių paslaugų valdymo analizę;
- Atlikti UAB ,,X“ įmonės logistinės veiklos tyrimą ir analizę;
- Pateikti UAB ,,X“ įmonės procesų valdymo gerinimo sprendimus. Darbo metodika: mokslinės literatūros šaltinių analizė, SSGG analizė, grafinis duomenų vaizdavimas, stebėjimas ir tyrimas dalyvaujant įmonės veikloje. Tyrimo rezultatai: • Pirmoje baigiamojo darbo dalyje remiantis įvairiais autoriais buvo aprašyta logistinės veiklos samprata, analizuojami logistiniai procesai bei jų valdymas, aprašyta logistinės veiklos rūšys bei paaiškinta, kas yra kompleksinė logistika; • Antroje darbo dalyje analizuojama UAB „X“ įmonės logistinių procesų valdymas, atliekama įmonės analizė bei vertinimas, taip pat atliktas įmonės empirinis tyrimas. Empirinio tyrimo metu gauti rezultatai parodė, kad įmonė turi investuoti į IT sprendimų tobulinimą bei plėtrą; • Trečioje dalyje buvo pateikti UAB „X“ įmonės logistinių procesų valdymo gerinimo sprendimai. Tai investavimas į IT technologijas, vairuotojų maršruto apps sukūrimas bei „Hanna“ CRM integracija į įmonės veiklą.
Abstract (en)
Research object: JCB ,, X “company logistics process management. Research aim: after researching the management of logistics activities of JCB “X” and identifying problems, to make suggestions for the improvement of the management of the company's logistics processes. Objectives:
- To analyze the theoretical aspects of the organization of logistics activities;
- To perform the analysis of logistics services management of JCB “X” temperature logistics service company.
- To carry out research and analysis of the logistics activities of JCB “X”;
- To present JCB “X” company process management improvement solutions. Research methods: Analysis of scientific literature sources, SWOT analysis, graphical representation of data, monitoring and research while participating in the company's activities. Research results: • In the first part of the final work, based on various authors, the concept of logistics activities was described, logistics processes and their management were analyzed, the types of logistics activities were described and what is complex logistics was explained. • The second part of the work analyzes the management of JCB “X” company logistics processes, performs company analysis and evaluation, as well as performs empirical research of the company. The results obtained during the empirical research showed that the company must invest in the improvement and development of IT solutions. • In the third part, solutions for improving the management of logistics processes of JCB “X” were presented. These include investing in IT technology, developing driver routing apps, and integrating Hanna CRM into the company's operations.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)ignas_silvanavicius_bd.pdf (1.54 MB) Embargo Accessuntil 2026-06-11