Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/131035
Type of publication: bachelor thesis
Field of Science: Etnologija / Ethnology (H006)
Author(s): Zdanavičiūtė, Gabrielė
Supervisor: Barkauskaitė, Giedrė
Title: Lietuvos ir Norvegijos kultūriniai vaizdiniai maisto produktų pakuotėse
Other Title: Cultural imagery of Lithuania and Norway in food packaging
Extent: 34 p.
Date: 8-Jun-2021
Keywords: Kultūriniai vaizdiniai;Kultūriniai simboliai;Identifikavimas;Maisto produktų pakuotės;Lietuva;Norvegija;Packaging of food products;Cultural imagery;Cultural symbols;Lithuania;Identification;Norway
Abstract: Šio darbo problema - ar gamintojai pasitelkia produktų pakuotėse vaizduoti kultūrinius vaizdinius, kurie leidžia identifikuoti produkto pagaminimo kilmės šalį? Norint atsakyti į probleminį klausimą, apsibrėžtas objektas - Lietuvą ir Norvegiją identifikuojantys kultūriniai vaizdiniai aptinkami maisto produktų pakuotėse šiomis dienomis. Tyrimo metu yra apžvelgiamos pieno gaminių ir saldumynų produktų pakuotės. Tikslas - yra apibūdinti randamus kultūrinius vaizdinius pieno gaminių ir saldumynų produktų pakuotėse ir nustatyti, ar naudojami vaizdiniai leidžia identifikuoti produkto pagaminimo kilmės šalį – Lietuvą arba Norvegiją. Tam, kad tikslas būtų pasiektas, išsikelti darbo uždaviniai: išsiaiškinti kultūros, simbolių bei reklamos sąsajas ir jas aprašyti; suklasifikuoti tyrimo metu rastus pieno ir saldumynų gaminius pagal pagaminimo šalį ir pagal aptinkamus kultūrinius vaizdinius produktų pakuotėse; plačiau pristatyti Lietuvos ir Norvegijos kultūros bruožus vaizduojamus produktų pakuotėse; palyginti ir apžvelgti, kokius vaizdinius pasirenka pakuočių kūrėjai tam, kad atskleistų šalies identitetą. Norint įgyvendinti pasirinktą tikslą ir uždavinius, yra pasitelkiami darbo metodai: sisteminis, aprašomasis ir lyginamasis metodai. Tam, kad sugrupuoti pieno gaminių ir saldumynų produktų pakuotėse esančius vaizdinius, pasirinktas sisteminis metodas. Aprašomuoju metodu aprašyta, kokie vaizdiniai aptinkami maisto produktų pakuotėse ir ar šie vaizdiniai leidžia identifikuoti produkto pagaminimo kilmės šalį.Lyginamuoju metodu yra lyginami kultūriniai vaizdiniai, aptikti Lietuvos ir Norvegijos produktų pakuotėse, taip pat ieškoma panašumų ir skirtumų tarp aptiktų vaizdinių. Darbo rezultatai parodė, kad Lietuvos gamintojai produktų pakuotėse renkasi naudoti dvigubai daugiau kultūrinių vaizdinių, lyginant su Norvegijos gamintojais. Taip pat daugiausia vyrauja pakuotėse skirtingų kultūrinių simbolių sąveika, kuri leidžia identifikuoti produkto pagaminimo kilmės šalį.
The problem of this thesis – do manufacturers choose to display cultural imagery on the product packaging, which allows to identify the country of origin of the product? An object is defined to answer the problematic question – cultural imagery found on food product packaging which identify Lithuania and Norway. Throughout the research, the packaging of dairy and confectionary products is inspected. The objective is to describe found cultural imagery on the packaging of dairy and confectionary products and to establish if the imagery used allows to identify the country of origin of the product – Lithuania or Norway. To reach the objective, set tasks are raised: ascertain and describe the connection between culture, symbols and advertisements; classify the dairy and confectionary products found during the research by country of origin and found cultural imagery on the packaging; broadly present the cultural marks of Lithuania and Norway shown on product packaging; compare and examine what kind of imagery do the manufacturers choose to unveil the identity of the country. To achieve the chosen objective and complete the set tasks, the following research methods are used: systematic, descriptive and comparative methods. To group the imagery found on the packaging of dairy and confectionary products, the systematic method is chosen. The descriptive method is used to describe what kind of imagery is found on the packaging of food products and if the imagery used allows to identify the country of origin of the product. By applying the comparative method, cultural imagery found on the packaging of products produced in Lithuania and Norway are compared and the similarities and differences between the imagery found are sought.The thesis results show that Lithuanian manufacturers choose to use twice as many cultural images on the packaging of their products when comparing to Norwegian manufacturers. For the most part, the interaction between multiple cultural symbols prevails, which allows to identify the country of origin of the product.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/131035
Appears in Collections:2021 m. (HMF bak.)

Files in This Item:
gabrielė_zdanavičiūtė_bd.pdf1.38 MBAdobe PDF   Until 2026-06-08View/Open

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

3
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.