Startuolio „Watalook“ vystymo galimybės Lietuvoje
Ševelinskas, Domas |
Pastaraisiais metais e. verslo modelis tampa vis populiaresnis ir vis labiau neatsiejamas nuo kiekvienos kompanijos veiklos, taip pat ir jos klientų. Šiais laikais, atkreipiant dėmesį į technologijų augimo spartą, elektroninio verslo modeliai tapo žymiai populiaresni, daugelis paslaugomis ar prekyba užsiimančių organizacijų perkėlė ar išplėtė savo veiklas į elektroninę erdvę. Pati šviežiausia aktualija, tai Covid-19 pandemija, užgulusi visą pasaulį, ir stipriai pasitarnavę elektroninio verslo modeliai verslininkams. Tokie sprendimai suteikia žymiai daugiau galimybių tiek verslu užsiimančioms organizacijoms, tiek vartotojams, siekiantiems patogumo, greičio ir didesnio pasitenkinimo pirkiniais. Tyrimo objektas yra elektroninės rezervacinės sistemos grožio specialistams „Watalook“ verslo plėtros galimybės. Tyrimo tikslas yra teoriškai išanalizavus Lietuvos startuolių rinką, bei elektroninio verslo modelio sandarą, nustatyti startuolio „Watalook“ valdomos el. rezervacinės sistemos elektroninio verslo modelio vystymosi ir plėtros perspektyvas bei galimybes Lietuvos rinkoje. Darbe analizuojama teorinės verslo modelio sampratos, e. verslo principai, bendra startuolių rinka pasaulyje, elektroninio verslo poreikis, bei „Watalook“ esamą situaciją Lietuvoje. Išgryninamos pagrindinės internetinės rezervacijų sistemos „Watalook“ funkcijos. Nusakoma „Watalook“ projekto konkurencinė padėtis Lietuvoje. Siekiant išsiaiškinti „Watalook“ pagrindinių klientų, individualiai dirbančių grožio specialistų lūkesčius, internetinės rezervacijų sistemos atvėju, yra vykdomas empirinis tyrimas internetinės apklausos būdu. Tyrimo dalyvių atrankai buvo taikomas tikslinės atrankos metodas, kurio pagrindinis kriterijus – asmenys, dirbantys grožio srityje. Tyrimui buvo pasirinkta anketinė apklausa, kuri buvo patalpinta internetinėje platformoje „Google Forms“. Anketos nuoroda buvo nusiųsta grožio srities specialistams, socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Geriausi grožio meistrai“, kurie, jiems patogiu metu atsakė į pateiktus klausimus. Anketą iš viso sudarė 40 klausimų, kurie buvo suskirstyti į tokius klausimų blokus: Demografiniai klausimai, leidžiantys nustatyti asmens lytį, amžių, išsilavinimą; Klausimai, susiję su veikla, leidžiantys įvertinti tyrimo dalyvio tinkamumą tyrimui; Klausimai, apimantys veikloje kylančias problemas, leidžiantys identifikuoti, kaip būtų galima šias problemas spręsti naująja rezervacijos sistema; Klausimai, leidžiantys įvertinti „Watalook“ patrauklumą grožio specialistams. Atliekama tyrimo analizė. Pateikiamos tyrimo išvados. Pateikiamos rekomendacijos internetinės rezervacijų sistemos „Watalook“ plėtrai Lietuvoje.
In recent years, e. business has become a key factor in many companies around the world, as well as in customer’s life. The rise of technologies and the spread of the internet around the globe provided many new possibilities for e. business development. On the stage where traditional business is expanding into global markets there is an important move to make – taking a step to the electronic business market. As the Covid-19 pandemic took over the world, e. business models did have a huge impact on the market itself. Solutions to take part in e. business has given much more opportunities not only for business owners, but for customers also. Object of research is the development opportunities in Lithuania for “Watalook” startup. Aim of research is by theoretically analyzing the market of Lithuanian startups and the structure of e. business models, to determine development opportunities in Lithuania for “Watalook” startup. This work analyzes theoretical concepts of business models; e. business principles; common startup market in the world; need of e. business and current situation of “Watalook” startup in Lithuania. This thesis tries to clarify the main functions of the Watalook app and to determine the competitive position in the market of it. In order to find out the expectations of beauty freelancers, the main customers of Watalook app, for the app itself, this work organizes an online survey. For the selection of the participants for the survey, a targeted selection method was applied. The main criteria of this survey was that the participant works in the beauty industry. The survey was created with Google Forms platform. The link of the survey was sent to beauticians via Facebook group “Geriausi grožio meistrai”. The beauticians filled the survey when it was convenient for them. The survey had 40 questions, which were broken down in these blocks: Demographic questions, that allows to determine a person's gender, age and education; Questions associated with a person's work, to determine if the person qualifies for the survey; Questions about problems in the beauty field, that allows to identify how these problems could be solved with new reservation system; Questions that allows to evaluate the appeal of the Watalook app for beauty specialists. Conclusions of the survey and recommendations for the development of the Watalook project in Lithuania are given.