Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/129814
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Skinulytė, Beata
Supervisor: Tamulienė, Vilma
Title: Naujo produkto įvedimo į rinką strategijos formavimas: organizacijos „FMC Agricultural Solutions A/S“ atvejis
Other Title: New product launch strategy formation: the case of FMC Agricultural Solutions A/S
Extent: 84 p.
Date: 28-May-2021
Keywords: Naujas produktas;New product;Biostimuliantai;Biostimulants;Rinka;Market;Marketingo strategija;Marketing strategy
Abstract: Darbo objektas: naujo produkto – biostimuliantų įvedimo į Lietuvos žemės ūkio verslo rinką strategija. Tyrimo tikslas: nustatyti ir suformuoti naujo produkto įvedimo į Lietuvos rinką strategiją, pateikti rekomendacijas žemės ūkio verslo organizacijų pardavimo vadybininkams. Pirmojoje darbo dalyje išnagrinėta biostimuliantų padėtis Lietuvos ir Europos rinkose ir nustatyta praktinė problema, įtakojanti naujo produkto įvedimo į rinką procesą. Antrojoje darbo dalyje išnagrinėti naujo produkto ir naujo produkto įvedimo į rinką teoriniai ypatumai, sudaryti naujo produkto teoriniai modeliai verslas – verslui ir verslas - vartotojui. Trečiojoje darbo dalyje pateikti empirinio tyrimo rezultatai ir jų interpretacija, pakoreguoti teoriniai modeliai, sudarytas naujų produktų - biostimuliantų įvedimo į rinką projektinis modelis ir suformuota įvedimo į rinką rekomendacinė strategija, suformuotos ir pateiktos rekomendacijos įmonių pardavimams skatinti.
The object of the work: the strategy of introduction (launch) of a new product - biostimulants into the Lithuanian agribusiness market. The aim of the research: to determine and form the strategy of introducing (launching) a new product to the Lithuanian market, to provide recommendations to the sales managers of agricultural business organizations.In the first part of the work, the situation of biostimulants in the Lithuanian and European markets is examined and a practical problem influencing the process of introducing a new product to the market is identified. In the second part of the work the theoretical peculiarities of a new product and a new product introduction to the market are analyzed, theoretical models of a new product B2B and B2C are created. The third part of the work presents the results of the empirical research and their interpretation, adjusted theoretical models, developed a project model for the introduction of new products - biostimulants and formed a marketing strategy, formulated and provided recommendations for organization sales improvement.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/129814
Appears in Collections:2021 m. (ŽŪA BPF mag.)

Files in This Item:
beata_skinulyte_md.pdf2 MBAdobe PDF   Until 2026-05-28View/Open

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

18
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

9
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.