Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/129743
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Černiauskaitė, Erika
Supervisor: Vaznonienė, Gintarė
Title: Krovinių gabenimo klientams organizavimo gerinimo kryptys: UAB „Palink“ atvejis
Other Title: Ways to improve the organizing of cargo transportation for customers: the case of JSC Palink
Extent: 64 p.
Date: 26-May-2021
Keywords: Transportavimo logistika;Transportation logistics;Krovinių pervežimas;Cargo delivery;Pristatymo galimybės;Delivery options
Abstract: Nė viena įmonė šiuo metu negalėtų įsivaizduoti savo veiklos be efektyvios transporto sistemos. Būtent transporto sistemos pagrindinis uždavinys yra nugabenti krovinį į reikiamą vietą, sunaudojant minimaliai laiko ir lėšų. Kiekvienas žmogus ar įmonė nori gauti savo prekes reikiamu laiku reikiamoje vietoje. Nuolatos norima gauti pasirinktą prekę ar paslaugą ir už kuo mažesnę kainą. Todėl efektyvus krovinių pristatymo klientams organizavimas yra neatsiejamas nuo transportavimo logistikos. Šiuolaikiniame logistikos versle organizuotumas yra svarbu, kadangi kiekvienas asmuo skuba, nori gauti savo siuntą laiku ir vietoje. Transportavimo įmonės gauna visą turimą pelną būtent iš krovinių gabenimo. Jei krovinio gabenimo procesas nėra organizuojamas tinkamai, pasitaiko įvairių klaidų, tokių kaip krovinio netekimas, krovinio trūkumai bei kita. Norint išvengti šių nesklandumų, siekiama tinkamai organizuoti darbą visuose logistikos procesuose. Tačiau, kaip yra organizuojamas kiekvienas procesas nėra aišku, todėl daugelis ieško būdų, kaip patobulinti jau esamas organizavimo sistemas.
No company could currently imagine its operations without an efficient transport system. It is the main task of the transport system that is to transport the cargo to the right place with the minimum of time and money. Every person or company wants to get their goods at the right time in the right place. You constantly want to get the chosen product or service and at the lowest possible price. Therefore, efficient organization of cargo delivery to customers is inseparable from transportation logistics. In today’s logistics business, organization is important because every person is in a hurry, wanting to receive their shipment on time and in place. Transportation companies derive all available profits from freight transportation. If the cargo transportation process is not organized properly, various errors occur, such as loss of cargo, cargo defects, and so on. To avoid these problems, the aim is to organize work properly in all logistics processes. However, how each process is organized is not clear, so many are looking for ways to improve existing organizational systems.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/129743
Appears in Collections:2021 m. (ŽŪA BPF mag.)

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

11
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

1
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.