Abstract: | Vienas ryškiausių medijų kultūros bruožų – galimybė vartotojams patiems kurti turinį ir
dalyvauti socialinių medijų veikloje. Dalyvavimas reiškiasi per vartotojų kuriamą turinį, reakcijas į
tam tikrą kitų vartotojų pateikiamą turinį, savo bendruomenės kūrimą, komentavimą įvairios medijų
veiklos. Vartotojai dalyvaudami socialinių medijų veikloje taip pat atskleidžia ir savąjį „aš“,
įprasmina, pateikia save bei formuoja savo tapatybę. Kurdami turinį socialinėse medijose vartotojai
palieka tam tikrus pėdsakus, pagal kuriuos kiti vartotojai gali atskleisti vartotojo tapatybę.
Asmens tapatybės kūrimo aspektas labai ryškus socialiniame tinkle „TikTok“. Šis
socialinis tinklas yra viena sparčiausiai pasaulyje augančių socialinių tinklų platformų, kuri pateikia
alternatyvią dalijimosi internete versiją. Šioje programėlėje vartotojas gali kurti trumpus vaizdo įrašus
su muzika, įvairiais efektais, atlikti kitas funkcijas. Šioje programėlėje atsiskleidžia vartotojų
dalyvavimas, įsitraukimas į šios medijos veiklą, savęs pateikimo ir tapatybės kūrimo pokyčiai.
Šio darbo tema apima socialiniame tinkle „TikTok“ asmens tapatybės kūrimo būdus ir
formas. Todėl tyrimo objektas yra asmens tapatybės kūrimas socialinėse medijose. Tyrimo tikslas:
išanalizuoti asmens tapatybės kūrimo ypatumus socialiniame tinkle „TikTok“. Siekiant realizuoti
darbo tikslą, keliami šie uždaviniai: 1) Atskleisti skaitmeninės tapatybės kūrimo ypatumus
socialinėse medijose; 2) Apžvelgti socialinio tinklo „TikTok“ ypatybes; 3) Išanalizuoti asmens
tapatybės kūrimo formas ir būdus socialiniame tinkle „TikTok“; 4) Nustatyti kuriamų asmens
tapatybių vertinimą socialiniame tinkle „TikTok“.
Tyrimui naudoti šie metodai: literatūros analizės, kokybinis turinio analizės metodai.
Teorinėje dalyje apžvelgti asmens tapatybės kūrimą socialinėse medijose buvo naudojamas
literatūros analizės metodas. Empirinėje dalyje buvo naudojamas kokybinis turinio analizės metodas.
Tyrimo rezultatai atskleidė, kad vartotojai save pateikia trimis formomis: save, kaip realiame
gyvenime, kaip bendruomenės dalį ir save išreiškia pasitelkdami socialinio tinklo suteikiamas
galimybes. Savo tapatybę vartotojai konstruoja keturiais būdais: per kuriamą muzikinį turinį,
vaizdines iliuzijas, asmeninės informacijos viešinimą, bendravimą su kitais vartotojais. Analizuojant,
kaip vartotojai priima arba atmeta kuriamas tapatybes paaiškėjo, kad dažniausiai jos yra priimamos,
tačiau, kai jos yra atmetamos, tai daroma pakankamai nekorektiškai – keikiant turinio kūrėjus ir
panašiai. One of the most striking features of media culture – the ability for users to create their own
content and participate in social media activities. Participation is expressed through user-generated
content, reactions to certain content provided by other users, building your community, commenting
on various media activities. Consumers also reveal their “I” when participating in social media, makes
sense, presents itself and shapes its identity. When creating content on social media, users leave
certain traces, under which other users can find out the identity of the user.
The aspect of personal identity is very prominent in the social network "TikTok". This social
network is one of the fastest growing social networking platforms in the world, which provided an
alternative version of online sharing. In this gadget, the user can create short videos with music,
various effects, perform other functions. This gadget reveals user engagement.
The topic of this work includes ways and forms of personal identity creation in the social
network "TikTok". Therefore, the object of research is the creation of personal identity in new social
media. The aim: to analyze the peculiarities of personal identity creation in the social network
"TikTok". In order to realize the goal of the work, the following tasks are set: 1) To reveal the factors
of digital identity creation on social media; 2) To review the features of the social network "TikTok";
3) To analyze the forms and methods of personal identity creation in the social network "TikTok"; 4)
Identify elements of interactively constructed personal identity in the social network "TikTok".
The following methods were used to analyze the peculiarities of personal identity formation
in the social network “TikTok”: literature analysis, qualitative content analysis methods.
The results of the study revealed that consumers present themselves in three forms: yourself
as in real life, as part of the community and expresses yourself through the opportunities provided by
the social network. Consumers construct their identities in four ways: through the musical content
being created, through visual illusions, through the disclosure of personal information, through
communication with other users, followers. An analysis of when users accept or reject the identities
created on this social network revealed that they are usually accepted, but often rejected, and this is
done angrily – they cursing content creators and etc. |