Muziejaus organizacinio klimato palankumo darbuotojų kūrybingumui vertinimas
Dubinkaitė, Germantė |
Bakalauro darbe analizuojama kokią įtaką aplinkos veiksniai daro kūrybingumui muziejaus darbuotojams. Ar muziejuje yra palankios sąlygos kūrybingumui augti, taip darbuotojams leidžiant tapti savo srities profesionalais? Bakalauro darbo objektas – muziejaus darbuotojų kūrybiškumas. Tyrimo tikslas – ištirti muziejaus klimato palankumą darbuotojų kūrybingumui skleistis. Tyrimo metodai – literatūros analizė, anketinė apklausa, remiantis KEYS instrumentu, kuriame dalyvavo 34 skirtingas pareigas užimantys organizacijos darbuotojai, kokybinis tyrimas, kuriame dalyvavo 9 organizacijos darbuotojai. Teorinėje darbo dalyje analizuojama kūrybingumo samprata, pateikiamos pagrindinės teorijos ir modeliai, nagrinėjantys kūrybingumą organizacijose. Taip pat lyginama skirtingų autorių literatūra, analizuojanti organizacijos klimatą bei jam įtaką darančius kontekstinius veiksnius. Analitinėje darbo dalyje pateikiami ir analizuojami atlikto X muziejaus organizacijos klimato palankumo kūrybingumui tyrimo rezultatai, atskleidžiamos pagrindinės kliūtys, slopinančios darbuotojų kūrybingumą. Pastebėjus tai, jog organizacijos darbuotojai jaučia nepakankamą organizacijos skatinimą pateikiamos rekomendacijos, kaip sumažinti aukščiausiosios valdžios kontrolę ir vertinti darbuotojus už kūrybinį jų indėlį į darbą. Tokie pokyčiai pagerintų organizacijos klimatą ir darbuotojai jaustųsi laisviau bei drąsiau dalintųsi naujomis idėjomis.
The environmental factors of the material analyzed in the bachelor's thesis make creativity for the museum staff. Is there a favorable environment in the museum for creativity to grow, thus allowing staff professionals in their field? The object of the bachelor's thesis is the creativity of the museum staff. The aim of the research is to investigate the favorable climate of the museum for the spread of staff creativity. Research methods – literature analysis, questionnaire survey, main KEYS instruments, 34 skirts are used for employment organization employees, qualitative research, 9 employees of the organization. In the theoretical part of the work, creative examples are analyzed and creative organizations are analyzed. It also compares the literature of all authors, analyzes the climate of the organization and the factors that make it necessary. The analytical part of the work presents and analyzes the results of the research of climate–friendly creative work of X museum organizations, reveals the main obstacles, and inhibits the results of employees' creative activity. Noticing that there is a shortage of members in the organization when their promotion is encouraged and the company’s employees are creative. Such changes would improve the climate of organizations and make employees feel freer and more confident in sharing news ideas.