Vytauto Didžiojo universitetą pristatantis leidinys ir papildytos realybės aplikacija
Daniūnas, Mykolas |
Papildytos realybės technologijos naudojimas tampa vis populiaresnis visame pasaulyje. Ši technologija vis dažniau naudojama medicinos, švietimo srityse, tarp jų ir reklamos srityje, kuriai skiriamos išlaidos kasmet auga ir 2019 metais pasiekė 333 mlrd. dolerių ribą. Lietuvoje populiariausia reklamos forma yra spauda. Tai lemia didelį laikraščių, žurnalų, skrajučių ir lankstinukų kiekį, todėl tampa vis sunkiau pritraukti naujų vartotojų dėmesį leidinio turiniu ar dizainu. Papildytos realybės technologijos panaudojimas šioje srityje gali išauginti sukurto leidinio patrauklumą, įdomumą ir populiarumą. Pagrindinis šio darbo tikslas sukurti informacinį, reklaminį leidinį ir papildytos realybės aplikaciją, skirtą pristatyti Vytauto Didžiojo universiteto fakultetus. Pirmoje darbo dalyje pristatoma papildytos realybės technologija, jos veikimo komponentai ir tipai. Aptariama programinė įranga, kuri yra naudojama kuriant papildytos realybės aplikaciją, taip pat apžvelgiami universitetų informaciniai ir reklaminiai leidiniai. Pristatomas sukurtas informacinis, reklaminis leidinys ir išanalizuojamas leidinio dizainas. Taip pat, pristatomi sukurti papildytos realybės žaidimai ir funkcijos, skirtos neįgaliesiems ir užsieniečiams. Kartu aptariama papildytos realybės vaizdo įrašų atvaizdavimo funkcija, analizuojamas aplikacijos veikimas ir dizainas.
Augmented reality technology is getting popular and important in the world. It is increasingly used in many fields such as medicine, education, including the advertising industry, where all expenditure is growing every year. It managed to reach 333 billion dollars in 2019. In Lithuania, till nowadays the printed media is a popular form of advertising. This results in a huge variety of leaflets, magazines, and newspapers. Because of these “old style” printed advertisement technologies it is very difficult to attract the new audience, which would be interested in the content or design of the publication. The use of augmented reality technology in advertising can be useful as a tool for increasing the attractiveness, fun, and popularity of the publication. The main aim of this work is to create an augmented reality informational and advertising publication and mobile application, which presents the Faculties of Vytautas Magnus University. In the first part of the bachelor thesis, the augmented reality technology, and the principles of real object tracking are explained. In the second part, the software, which is used to create augmented reality applications, is presented. Later, publications of Lithuanian Universities are compared, and the designed informational and advertising publication is described. In the final part of the thesis, the augmented reality games, video player, and features for the disabled people and foreigners are documented. Additionally, the application design is presented and described.