Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/107964
Type of publication: bachelor thesis
Field of Science: Informatikos inžinerija / Informatics engineering (T007)
Author(s): Bosikis, Andrius
Supervisor: Davidsonas, Andrius
Title: Kompiuterinis žaidimas „Labirintas“
Other Title: Computer game “Maze”
Extent: 47 p.
Date: 18-Jun-2020
Keywords: Žaidimas;Labirintas;Threejs;Javascript;Game;Maze;Threejs;Javascript
Abstract: Darbo tikslas sukurti ir aprašyti kompiuterinį žaidimą „Labirintas“. Sukurtas žaidimas pritaikytas naršyklėms kurios palaiko WebGL ir yra prieinamas internetu. Šis žaidimas yra galvosūkių tipo, todėl skatina vartotoją apgalvoti savo veiksmus, susikaupti ir neskubėti. Sukurtas žaidimas yra tinkamas visoms amžiaus grupėms, tiek jaunesniems, tiek vyresniems vartotojams. Žaidimo kūrimui panaudota WebGL grafinė biblioteka Three.js. Tikroviškumo padidinimui panaudoti gylio žemėlapiai bei 3D modeliai. Žaidimas sukurtas prisitaikančio dizaino. Taip pat darbe atlikta panašių žaidimų analizė.
The aim of the work is to create and describe the computer game "Maze". The developed game is adapted for browsers that support WebGL and is available online. This game is a puzzle type, so it encourages the user to think about their actions, to concentrate and not to rush. The created game is suitable for all age groups, both younger and older users. The WebGL graphics library Three.js was used to create the game. Depth maps and 3D models were used to increase realism. The game is designed with a responsive design. An analysis of similar games was also performed in the work.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/107964
Appears in Collections:2020 m. (IF bak.)

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons