Auditorijų plėtros taikymas Lietuvos teatruose: Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro atvejis
Šulcaitė, Iveta |
Šio baigiamojo darbo tikslas yra analizuojant auditorijos plėtros teorinius pagrindus ir esamas sėkmės istorijas, ištirti Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro auditorijų plėtros priemonių efektyvumą ir galimybes. Aptariamos tokios problemos, jog teatruose vykstantys spektakliai gali būti ne tik produktai, kurie teatro rinkoje yra svarbūs tik parodyti ir parduoti, bet ir svarbu kreipti dėmesį į komunikaciją su žiūrovais bei pasitelkiant auditorijų plėtros strategijas plėsti savo auditoriją bandant pritraukti nesidominčius ir išlaikyti esamus lankytojus. Platinant spektaklio pasirodymus, premjeras, skleidžiama jo informacija bet kokiomis priemonėmis ir forma, turi skatinti žiūrovų susidomėjimą pamatyti sukurtą produktą teatrų salėse. Darbo objektas – auditorijos plėtros priemonių taikymas Lietuvos teatruose, koncentruojant dėmesį į Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro atvejį. Darbo tikslas. Analizuojant auditorijos plėtros teorinius pagrindus ir esamas sėkmės istorijas, ištirti Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro auditorijų plėtros priemonių efektyvumą ir tolimesnes jų taikymo galimybes. Tyrimo metodai: • Mokslinės literatūros analizė. • Pusiau struktūruotas interviu su komunikacijos specialistu. • Fokus grupės interviu. Baigiamąjį darbą sudaro įvadas, trys dalys ir išvados. Pirmąją darbo dalį sudaro teorinė dalis, kurioje pateikiama auditorijų plėtros samprata, gilinamasi į auditorijų plėtros vystymo strategijas ir aptariamas jų svarbumas kultūros organizacijose - teatruose. Antrąją dalį sudaro tiriamoji dalis, kurioje taikant tyrimo metodus atliekamas empirinis tyrimas, nagrinėjami gauti tyrimo rezultatai. Trečiąją dalį sudaro aptariamų tyrimų rezultatai, pateikiami problemų sprendimų būdai ir rekomendacijos. Apibendrinus teorinę dalį ir tyrimo rezultatus, galima teigti, kad atsižvelgiant į tam tikras auditorijų plėtros formas galima paskatinti auditoriją tapti vienu iš kultūros dalyvių bei domėtis kultūriniu gyvenimu.
The aim of this final work is to analyze the theoretical foundations of the audience development and the existing success stories, to investigate the efficiency and possibilities of the Lithuanian National Opera and Ballet Theatre audience development tools. The problems discussed are that theatre performances can be not only products that are important in the theater market only to show and sell, but also to pay attention to communication with the audience and expand their audience through audience development strategies in an attempt to attract new and retain existing visitors. When distributing the performances of a performance, the premiere, disseminating his information by any means and in any form, must stimulate the interest of the audience to see the created product in the theatres. The object of the work is the application of audience development measures in Lithuanian theatres, focusing on the case of the Lithuanian National Opera and Ballet Theatre. Work objective: Analyzing the theoretical foundations of audience development and existing success stories to investigate the effectiveness of Lithuanian National Opera and Ballet Theatre audience development measures and further possibilities of their application. Research methods: • Analysis of scientific literature. • Semi-structured interview with a specialist of communication. • Focus group interview. The final work consists of an introduction, three parts and conclusions. The first part of the work consists of a theoretical part, which presents the concept of audience development, explaining audience development strategies and discusses their importance in cultural organizations - theatres.