Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/107943
Type of publication: bachelor thesis
Field of Science: Komunikacija ir informacija / Communication and information (S008)
Author(s): Ražukaitė, Violeta
Supervisor: Petrauskaitė, Loreta
Title: Nuotraukų naudojimas reklamose. Socialinių tinklų atvejis
Other Title: Use of photographs in advertisements. The case of social networks
Extent: 59 p.
Date: 22-Jun-2020
Keywords: Nuotraukos;Photos;Socialiniai tinklai;Social networks;Reklama;Advertising
Abstract: Šio baigiamojo darbo tikslas – atskleisti nuotraukų naudojimo reikšmę reklamose socialiniuose tinkluose. Baigiamąjį darbą sudaro dvi pagrindinės dalys: teorinė ir tiriamoji. Teorinėje dalyje analizuojama nuotraukų prasmės kūrimas reklamoje, efektyviausi nuotraukų dizaino elementai, taip pat vartotojo atsakas į nuotraukų naudojimą reklamose bei reklama socialinių tinklų atveju. Tiriamojoje dalyje pateikiamas tyrimo organizavimas – paaiškinamas pasirinktas tyrimo metodas, sukurtų klausimų tikslas bei analizuojami ir aptariami tyrimų rezultatai. Šio darbo pabaigoje pateikiamos reikšmingiausios išvados. Tyrimui atlikti buvo pasirinktas metodas – anketinė apklausa, kurio pagalba buvo galima vienu metu sužinoti daug žmonių nuomonių. Gauti tyrimų rezultatai atskleidė, kad nuotraukos naudojamos reklamose pritraukia socialinių tinklų vartotojų dėmesį, nes socialiniai tinklai gali būti puiki vieta reklamuoti produktą ar paslaugą, kadangi juose apsilanko daug žmonių ir jie gali lengvai pasidalinti su kitais, palikti komentarus ar rekomenduoti artimiesiems, draugams ar pažįstamiems. Socialinis tinklas taip pat padeda reklamuoti naują prekės ženklą bei parodyti jo patrauklumą ir unikalumą vartotojams.
The aim of this thesis is to reveal the significance of the use of photos in advertisements on social networks. The final work consists of two main parts: theoretical and research. The theoretical part analyzes the creation of meaning of photos in advertising, the most effective elements of photo design, as well as the user's response to the use of photos in advertising and advertising in the case of social networks. The research part presents the organization of the research - explains the chosen research method, analyzes the research results. The most significant conclusions are presented at the end of this work. The method chosen for the research was a questionnaire, with the help of which it was possible to find out the opinions of many people at the same time. The results of the research revealed that the photos used in advertisements attract the attention of social network users, as social networks can be a great place to promote a product or service because they are visited by many people and can easily share, leave comments or recommend to relatives, friends or acquaintances. Social networking also helps to promote a new brand and show its appeal and uniqueness to consumers.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/107943
Appears in Collections:2020 m. (MF bak.)

Files in This Item:
violeta_razukaite_bd.pdf1.25 MBAdobe PDF   Until 2025-06-22View/Open

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on May 1, 2021

Download(s)

26
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.