Savarankiško muzikavimo smuiku skatinimas pasitelkiant garso su vaizdu įrašus nuotoliniame ugdyme
Babaliauskaitė-Peseckienė, Lina |
Darbe analizuojamos mokinių, besimokančiųjų smuiko specialybę muzikos mokykloje nuotoliniu būdu, patirtys, dėmesį sutelkiant į savarankiško darbo namuose skatinimą pasitelkiant garso su vaizdu įrašų rengimą. Tyrimas atskleidė pirminę besimokančiųjų groti smuiku savarankiško darbo problematiką, naujų mokymo būdų paieškos (garso su vaizdu rengimas), mokytojo svarbą mokymo(si) procese, kas yra neabejotinai svarbu dėl mokinių savarankiško darbo namuose skatinimo bei mokinių ir mokytojų gebėjimą greitai prisitaikyti prie naujų sąlygų – ugdymo nuotoliniu būdu. Atlikus tyrimą akivaizdu, kad menka mokinių grojančių smuiku motyvacija dirbti namuose yra dėl nepakankamo vaikų įtraukimo įsivertinant pasiekimus, neatliepia jų individualių poreikių, kas užkerta kelią saviraiškai ir motyvacijos skatinimui. Esminiai žodžiai: mokinių, grojančių smuiku motyvacijos skatinimas, garso su vaizdu įrašų rengimas, muzikos mokykla.
The thesis dwells on the experience of students who study the violin at a music school by means of distant learning, focusing on their encouragement to practice the instrument at home using pre-prepared audio and video recordings. The research revealed initial issues related to the independent work when studying the violin, including development of new teaching methods (preparation of audio and video recordings), the role of the teacher in the teaching/learning process, which undoubtedly is important when motivating independent learners, as well as the possibility of teachers and students to quickly adapt to the changing environment, i.e. take up distance learning. The findings of the research suggest that the insufficient engagement of students into the process of self-assessment is accountable for the low motivation of violin students practicing at home as it fails to satisfy their individual needs thus preventing self-expression and motivation. Keywords: motivation of violin students, preparation of audio and video recordings, music school.