Evaluation of social business in Nigeria rural areas
Garuba , David Olurotimi |
Pirmojoje šio darbo dalyje paaiškintas teorinis socialinio verslo aspektas. Buvo akcentuojamas verslo vystymas ir kūrimas bei tai, kaip socialinio verslo sąvoka buvo naudojama palengvinti kai kurias visuomenės problemas akademinėje literatūroje. Pagrindinis socialinio verslo tikslas yra padaryti didelį poveikį visuomenei, aplinkai ir vietos bendruomenei. Antroje tyrimo dalyje aprašomos kai kurios socialinės problemos, būdingos Ekiti ir Osuno valstijoms. Aptariamos tokios problemos kaip skurdas, nedarbas ir aplinkos problemos. Taip pat nustatyta tinkama tyrimo metodika. Šis tyrimas buvo atliktas naudojant tiek kiekybinį, tiek kokybinį tyrimo metodą. Kokybinis metodas leido lanksčiai spręsti kai kurias socialines problemas. Kiekybinio tyrimo metodika buvo naudojama siekiant nustatyti Osuno valstybinio universiteto ir Federalinio universiteto „Oye-Ekiti“ studentų socialinio verslo supratimą. Buvo padaryta išvada, kad, nepaisant vyraujančių socialinių problemų Ekiti ir Osuno valstijoje, trūksta supratimo apie socialinio verslo sąvoką. Trečiojoje tyrimo dalyje išsamiai aptarti išoriniai veiksniai, į kuriuos reikia atsižvelgti kuriant socialinį verslą. Išorinei aplinkai analizuoti buvo naudojamas PEST modelis. Buvo išryškintos strategijos skatinti socialinį verslą Osuno ir Ekito valstijoje. Vieši pokalbiai ir simpoziumai yra viena iš priemonių skatinti socialinio verslo idėją Osuno ir Ekito valstijose. Socialinio verslo temų įtraukimas į studentų programą gali padėti studentams kurti novatoriškas idėjas, kaip išspręsti visuomenės problemas. Galiausiai toks verslas kaip prekyba tinkleliais, gautais nuo uodų, galėtų padėti sukurti darbo vietų ir sumažinti maliarijos žalą abiejose valstijose.
The first part of this research explained the theoretical aspect of social business. Emphasis was placed on the development and creation of the business and how the concept of social business was used to alleviate some societal issues in a myriad of academic literatures. The main objective of social businesses is to generate a significant impact on society, the environment and the local community. The second part of the research describes some of the social problems’ peculiar to Ekiti and Osun state. Problems such as poverty, unemployment and environmental challenges are the issues discussed. Also, the appropriate research methodology was determined. This research was carried out using both the quantitative and qualitative research method. The qualitative method allowed the flexibility of addressing some social problems. The quantitative research methodology was used to ascertain the awareness of social business among students in Osun state university and Federal university Oye-Ekiti. It was inferred that there is lack of awareness on the concept of social business despite the prevailing social problems in Ekiti and Osun state The third part of the research discussed in the details the external factors to consider when creating a social business. The PEST model was used to analyse the external environment. Strategies to promote social business in Osun and Ekiti state was highlighted. Public talks and symposiums are one of the means to promote the concept of social business in Osun and Ekiti state. Also including the topics on social business in the curriculum of students can help the students develop innovative ideas to solving the societal problems. Finally, the business such as the trading of mosquito treated nets could help create jobs and reduce the scourge of malaria in the both states.