Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/107131
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Petronis, Mindaugas
Supervisor: Žirgutis, Vytautas
Title: Use of artificial intelligence in warranty business
Other Title: Dirbtinio intelekto naudojimas garantijų versle
Extent: 54 p.
Date: 18-Jun-2020
Keywords: Warranty business;Artificial intelligence;Technological advancement;Garantija;Dirbtinis intelektas;Technologinė pažanga
Abstract: The objective of this paper is to investigate the usage of artificial intelligence in the warranty business. To reason what are the benefits and costs of implementing it to the company’s infrastructure and how this technological advancement can bring a positive outcome to the diploma paper object? Identify what problems artificial intelligence can solve in the warranty business. The first part highly introduces to warranty business and artificial intelligence terms and elaborates on how this technological advancement is applied to the investigated industry. The second part includes a mixed methodology of qualitative and quantitative research intending to discover in-depth insights about the potential perks of artificial intelligence implementation to Warranty Expert. Also, classify positive and negative aspects of the integration of this technology. The third part is made of suggested solutions to improve the existing infrastructure of warranty business based on conducted literature review and field analysis.
Šio magistrinio darbo tikslas yra ištirti dirbtinio intelekto pritaikymą garantijų versle. Pagrįsti kokie yra pranašumai ir išlaidos įgyvendinant tai bendrovės infrastruktūroje ir kaip ši technologinė pažanga gali atnešti teigiamų rezultatų šiame magistrinio darbo užduotyje ? Identifikuoti kokias problemas dirbtinis intelektas gali išspręsti garantijų versle. Pirmas skirsnis trumpai supažindina garantijų verslą ir dirbtinį intelektą kaip definicijas ir paaiškina kaip technologinė pažanga yra taikoma tiriamojoje industrijoje. Antrasis skirsnis įtraukia kiekybines ir kokybines tyrimų metodologijas siekiant atrasti išsamias įžvalgas apie potencialas dirbtinio intelekto įgyvendinimo galimybės garantijų versle. Taipogi pabrėžti teigiamus ir neigiamus šios technologijos integracijos aspektus. Trečiasis skirsnis yra parengtas, kiek tai susiję su siūlomais sprendimas siekiant pagerinti esamą garantijų verslo infrastruktūrą pagal parengtą literatūros apžvalgą ir atliktą tyrimą.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/107131
Appears in Collections:2020 m. (EVF mag.)

Files in This Item:
mindaugas_petronis_md.pdf1.85 MBAdobe PDF   Until 2025-06-18View/Open
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

19
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.