Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/107021
Type of publication: bachelor thesis
Field of Science: Transporto inžinerija / Transport engineering (T003)
Author(s): Urbonavičius, Andrius
Supervisor: Pupinis, Gediminas
Title: Puspriekabių prikabinimo prie vilkikų sistemų analizė
Other Title: Analysis of semi-trailer coupling to truck system
Extent: 38 p.
Date: 17-Jun-2020
Keywords: Sukabinimo įtaisas;Couplings;Balnas;Fifth wheels;Atsargos koeficientas;Factor of safety;Deformacija;Deformation
Abstract: Darbo tikslas – apskaičiuoti kaip keisis vilkiko ašių apkrovos keičiant balno vietą išilgai rėmo, suprojektuoti balno perstūmimo mechanizmą. Darbe nagrinėtas hidrauliniu būdu stumdomas balno mechanizmas, gali daugeliu aspektų palengvinti vilkikų vairuotojų darbą. Palygintos ašių apkrovos balnui esant skirtingose pozicijose. Skaičiuojant atsižvelgta į įvairias galimas eksplotavimo sąlygas. Stumdomo balno mechanizmas turi pakankamai daug pranašumų prieš nestumdomo balno mechanizmą. Stumdomo balno mechanizmas vilkiką padaro daug universalesniu, leidžia padidinti transporto priemonių junginio pravažumą kai tai yra reikalinga, tolygiau paskirstyti svorį ant ašių. Tačiau naudojant įprastą balno perstūmimo mechanizmą, balno perstūmimo operacija yra pakankamai ilga ir sudėtinga. Todėl siekiant supaprastinti balno perstūmimo operaciją, suprojektuojamas balno perstūmimo mechanizmas su hidrauline balno pastūma, kuri leidžia vairuotojui neišlipant iš kabinos keisti balno padėtį išilgai vilkiko rėmui. Projektavimo skyriuje suprojektuojama balno plokštė su fiksavimo mechanizmo laikikliais, ant kurios montuojamas pats balnas, toliau projektuojami balno plokštės bėgiai, kuriuose balno plokštė galės slankioti pirmyn arba atgal. Taip pat suprojektuojama atrama hidrauliniam cilindrui, kuris ir stumdys balno plokštę išilgai vilkiko rėmo. Atrama įprojektuojama į vilkiko rėmą ir prisukama varžtais. Atliekami projektuotų detalių stiprumo vertinimai. Detalėms parenkami tokios medžiagos ir matmenys, kad jos atlaikytų užduodamas apkrovas, be liekamųjų deformacijų, medžiagos pakitimų, lūžimų ar įtrūkimų, kuriuos lemtų įtempiai viršijantys leistinąsias medžiagos reikšmes. Atsargos koeficientas parinktas ne mažesnis nei 2,5.
The aim of the work is to calculate how the loads of the tractor axles will change by changing the position of the fifth along the frame, to design the fifth wheel slide mechanism. The hydraulically sliding fifth wheel mechanism examined in the work can facilitate the work of tractor drivers in many respects. Axle loads were compared with the fifth wheel in different positions. The calculation takes into account the various possible operating conditions. The sliding fifth wheel mechanism has enough advantages over the non-sliding fifth wheel mechanism. The sliding fifth wheel mechanism makes the tractor much more versatile, allowing you to increase the passability of the vehicle combination when needed, distributing the weight more evenly on the axles. However, with the conventional fifth wheel slide mechanism, the saddle shift operation is sufficiently long and complicated. Therefore, in order to simplify the fifth wheel slide operation, a fifth wheel slide mechanism with hydraulic saddle feed is designed, which allows the driver to change the position of the fifth wheel along the tractor frame without leaving the cab. In the design section, a fifth wheel plate with the brackets of the locking mechanism, on which the fifth wheel itself is mounted, is designed, and the fifth wheel plates are further designed in which the saddle plate can slide forward or backward. A support for a hydraulic cylinder is also designed, which will slide the saddle plate along the frame of the tractor. The support is projected into the tractor frame and bolted. Evaluations of the strength of the designed parts are performed. The materials and dimensions of the parts shall be chosen to withstand the applied loads, without permanent deformations, changes in the material, fractures or cracks caused by stresses exceeding the permissible values of the material. The stock ratio selected is not less than 2.5.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/107021
Appears in Collections:2020 m. (ŽŪA ŽŪIF bak.)

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

67
checked on May 1, 2021

Download(s)

287
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons