Benzininių variklių tobulinimo tendencijos
Barysas, Deividas |
Darbo tikslas yra išnagrinėti skirtingų rūšių benzininius variklius bei praktiškai atlikti dviejų skirtingų litražų variklių šiluminius skaičiavimus. Ši tema yra aktuali, nes didėjant dėmesiui ekologijai, automobilių gamintojai yra priversti gaminti mažiau teršiančius automobilius. Dėl to, didelė dalis naujų automobilių yra gaminami su mažesniu litražo varikliu ir papildomu oro įpūtimu. Darbo tikslas yra atskleisti, ar sumažintas variklio litražas su papildomu oro įpūtimu gali išlaikyti ir padidinti variklio galios efektyvumą bei palaikyti atitikti ekologinius reikalavimus. Atlikus praktinius skaičiavimus nustatyta, kad mažesnio litražo variklis su papildomu oro įputimu gali išlaikyti tokią pačia galią kaip didesnio litražo variklis be pripūtimo, bei sunaudoti mažiau degalų ir būti ekologiškesnis aplinkai. Reikšminiai žodžiai: benzininis variklis, tobulinimo tendencijos, litražas, tarša, pripūtimas, galia, degalų sąnaudos.
The aim of the work is to study different types of gasoline engines and to perform thermal calculations of two different liter engines. This topic is relevant because with the increasing focus on ecology, car manufacturers are being forced to produce less polluting cars. As a result, a large proportion of new cars are produced with a smaller liter engine and additional air intake. The aim of the work is to reveal whether the reduced engine capacity with additional air intake can maintain and increase the engine power efficiency and maintain compliance with environmental requirements. Practical calculations have shown that a smaller-liter engine with additional air injection can maintain the same power as a larger-liter atmospheric engine, use less fuel and be more environmentally friendly. Keywords: gasoline engine, improvement tendency, liter, exhaust emission, turbocharging, power, fuel consumption, ecology.