Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/106925
Options
Trenerio emocinės inteligencijos reikšmingumas paauglių sportiniams rezultatams
Type of publication
type::text::thesis::bachelor thesis
Title
Trenerio emocinės inteligencijos reikšmingumas paauglių sportiniams rezultatams
Other Title
The significance of a coach's emotional intelligence to the sports results of teenagers
Author
Nazarenko, Nikita
|
|
Advisor
Extent
42 p.
Date Issued
16 June 2020
Field of Science
Abstract
Temos aktualumas. Nuo pat pirmo EI apibrėžimo atsiradimo buvo daug diskutuojama ir
ginčijamasi šia tema. Emocinė inteligencija sulaukė daug dėmesio tiek iš mosklininkų, tiek iš
žiniasklaidos, pasirodė nemažai straipsnių. Buvo teigiama, kad žmonės, turintys geresnius
emocinius gebėjimus turi daug pranašumų asmeniniame ir profesiniame gyvenime. Taip pat žmonės
jaučiasi laimingesni ir yra sėkmingesni. Buvo net siūlyta, kad EI yra geresnis būdas prognozuoti,
nustatyti akademinius ir profesinius pasiekimus negu bendras intelektas ar pažintiniai gebėjimai
(Goleman, 1995). Šiai dienai emocinis intelektas yra pripažinta populiari psichologine koncepcija,
kuriai reikia skirti ypatingą dėmesį. Emocinio intelekto vystymas teigiamai veikia trenerių
psichologinio pasirengimo didėjimą bei sėkmingą prisitaikymą prie konkurencinių sąlygų.
Nepakankamas teorinis šo klausimo nagrinėjimas, nedidelis empirinių tyrimų skaičius ir praktinių
bei metodinių rekomendacijų nebuvimas daro sporto trenerių EI tyrimo problemą akutalią ir
savalaikę.
Tyrimo objektas: sporto trenerių emocinės inteligencijos savybės.
Tyrimo subjektas: futbolo bei krepšinio treneriai.
Tyrimo tikslas: nustatyti ar treneriai, kurių emocinė inteligencija aukštesnė, pasiekia
geresnių rezultatų su paaugliais auklėtiniais, nei tie, kurių emocinė inteligencija mažesnė.
Tyrimo uždaviniai:
1. Atskleisti ir palyginti sporto trenerių emocinės inteligencijos skirtumus tarp vyrų ir
moterų;
2. Išanalizuoti atsakymų į atskirus teiginius raišką pagal – lytį, amžių, stažą, sporto šaką,
pasiekimus;
3. Nustatyti, ar trenerių, turinčių sportinių pasiekimų su paaugliais emocinė inteligencija
skiriasi nuo tų, kurie pasiekimų neturi.
Tyrimo metodai: anketinė apklausa., R. Bar-On EQ-i klausimynas, dviejų nepriklausomų
imčių T-kriterijaus testas, Dispersinė analizė (ANOVA), LSD (mažiausiai reikšmingo
skirtumo) testas, kryžminė analizė, Chi kriterijus (χ2), Mann – Whitney, Kruskal – Wallis
testas.
Darbo struktūra: įvadas, teorinės dalies duomenų nagrinėjimas, tiriamosios dalies
duomenų nagrinėjimas, išvados, literatūros sąrašas, santrauka, priedai.
Išvados:
6
1. Nustatyta, jog nėra statistiškai reikšmingo skirtumo tarp vyrų ir moterų emocinės
inteligencijos dydžio.
2. Išanalizavus atsakymų į teiginius raiška nustatyta, jog statistiškai reikšmingi buvo 6
teiginiai iš 52 esamų.
3. Taip pat nustatyta, jog nėra statistiškai reikšmingo skirtumo tarp paauglių pasiekimų
dydžio, treniruojant tiek aukštesnės, tiek žemesnės emocinės inteligencijos treneriams.
From the very first reason for the definition of EI, there has been a lot of discussion and
debate on this topic. Emotional intelligence is a very important supply from scientists, both from the
media and to important articles. It has been argued that people with better emotional abilities have
many advantages in personal and professional life. People also like to be happier and more
successful. A net proposition was developed where EI was a better way to predict, measure
academic and professional achievement compared to intelligence or cognitive abilities (Goleman,
1995). To this day, emotional intelligence is a recognized popular psychological idea that needs
special attention. The positive strategic psychological preparation for the development of emotional
intelligence has made it a successful adaptation to competitive conditions. Insufficient theoretical
examination of this issue, a small number of empirical research and the lack of practical and
methodological recommendations in conducting the problem of sports coaches EI research, acute
and timely.
Object of the research: differences in the emotional intelligence characteristics of sports
coaches.
Subject of the research: football and basketball coaches.
The aim of the study: to determine whether the emotional intelligence of sports coaches is
a decisive factor in adolescent sports performance.
Research tasks:
1. To reveal and compare the differences in emotional intelligence of sports coaches
between men and women;
2. To analyze the expression of answers to individual statements by gender, age, length of
service, sports type;
3. 3. To determine whether the emotional intelligence of coaches with athletic
accomplishments with adolescents differs from those without accomplishments.
Research methods: questionnaire survey, R. Bar-On EQ - i, T-test, ANOVA, LSD test, Chi
square test, crosstabs, Mann-Whitney U Test, Kruskal-Wallis H Test.
Structure of the work: introduction, analysis of the theoretical part data, analysis of the
research part data, conclusions, references, summary, appendices.
8
Findings:
1. It was found that there is no statistically significant difference between the size of
emotional intelligence between men and women.
2. After analyzing the responses to the statements, it was found that 6 of the 52 existing
statements were statistically significant.
3. It was also found that there is no statistically significant difference between the levels of
achievement of adolescents in training both higher and lower emotional intelligence
coaches.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)