Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/106621
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Valaj, Andrej
Supervisor: Raupelienė, Asta
Title: Klientų logistinio aptarnavimo gerinimas COBIT modelio principu X įmonės pavyzdžiu
Other Title: Logistics service improvement for customers based on COBIT model by example of company X
Extent: 62 p.
Date: 16-Jun-2020
Keywords: Klientas;Customer;Logistinis aptarnavimas;Logistics service;Sandėliavimas;Warehousing
Abstract: Tyrimo objektas: klientų logistinio aptarnavimo procesas. Tyrimo tikslas – ištirti klientų logistinio aptarnavimo proceso etapus bei įvertinti perspektyvią integruoto modelio sistemą. Uždaviniai: 1. Atskleisti klientų logistinio aptarnavimo proceso logistikos įmonėse problematiką; 2. Išanalizuoti klientų logistinio aptarnavimo proceso sampratos aspektus; 3. Išanalizuoti klientų logistinio aptarnavimo proceso gerinimo modelius ir jų taikymo ypatumus logistikos įmonėje; 4. Išsiaiškinti klientų logistinio aptarnavimo proceso gerinimo sprendimus. Tyrimo metodai“ • mokslinės literatūros analizė; • „X“ įmonės dokumentų apžvalga; • interviu su „X“ įmonės ekspertais. Tyrimo rezultatai: • pirmojoje darbo dalyje išnagrinėta klientų logistinio aptarnavimo transporto sektoriuje aktualumas ir problematika. Atskleista, kad klientų aptarnavimas yra labai svarbus aspektas. Nekokybiškas klientų aptarnavimas didina klientų nepasitenkinimą, ir ji palieka įmonė. • antrojoje darbo dalyje atlikta išsami klientų logistinio aptarnavimo analizė, joje pateikiami svarbiausi kokybiško logistinio aptarnavimo elementai, strategijos. COBIT gerosios praktikos analizavimas. • trečiojoje darbo dalyje išanalizuota įmonės veiklos situacija, įvertinti klientų logistiniai elementai. • Atliktas kokybinis tyrimas, atskleidė, kad klientų logistinis aptarnavimo gerinimas pasižymi tam tikru modeliu integravimu, todėl renkantis klientų logistinio aptarnavimo gerinimo sprendimus ir priemones užtikrinamas klientų logistinis aptarnavimo optimizavimas.
Research object: customer logistics service process. Research aim - the aim of the research is to investigate the stages of the customer logistics service process and to evaluate a promising integrated model system. Objective: 1. To reveal the problems of the customer logistics service process in logistics companies. 2. To analyze the aspects of the concept of the customer logistics service process. 3. To analyze the models of customer logistics service process improvement and peculiarities of their application in the logistics company. 4. To find out solutions for improving the customer logistics service process. Research methods: • analysis of scientific literature; • review of documents of company X; • interviews with experts of company X. Research results: • The first part of the work examines the relevance and problems of customer logistics service in the transport sector. It has been revealed that customer service is a very important aspect. Poor customer service increases customer dissatisfaction and it leaves the company. • in the second part of the work a detailed analysis of customer logistics service is performed, it presents the most important elements of quality logistics service, strategies. COBIT good practice analysis. • in the third part of the work the situation of the company's activity is analyzed, the logistical elements of the customers are evaluated. • A qualitative study revealed that the improvement of customer logistics service is characterized by the integration of a certain model, therefore, when choosing customer logistics service improvement solutions and tools, customer logistics service optimization is ensured.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/106621
Appears in Collections:2020 m. (ŽŪA BPF mag.)

Files in This Item:
andrej_valaj_md.pdf1.01 MBAdobe PDF   Until 2025-06-15View/Open

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

135
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

77
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.