Emocinės reklamos poveikis požiūrio formavimui skirtingoms kartoms
Šiame darbe sprendžiama tokia mokslinė tyrimo problema – kaip formuoti vartotojų požiūrį naudojant emocines reklamas skirtingoms amžiaus kartoms. Darbą sudaro trys dalys. Pirmoje darbo dalyje atlikta emocinių reklamų poveikio požiūrio formavimui teorinė analizė. Analizės metu išsiaiškinta, kad reklamų pagalba galima formuoti vartotojų požiūrį ir tuo pačiu jų elgseną. Taip pat, reklamos gali būti skirtingai interpretuojamos skirtingo amžiaus vartotojų. Paveikiausi emocijoms yra Z kartos atstovai. Y kartos atstovai teigiamai vertina įmonių socialines veiklas, o X kartos atstovai turi sunkiai pakeičiamą požiūrį. Antroje darbo dalyje atliktas tų pačių emocionalių reklamų poveikio požiūriui tyrimas. Ne visi neigiami kreipiniai reklamose formuoja neigiamą požiūrį ir nevisoms kartoms. Požiūrio vertinimai skiriasi ne tik tarp kartų bet ir tarp lyčių. Trečioje darbo dalyje pateiktas modelis. Modelis sprendžia netinkamos reklamos emocijos parinkimo problemą. Jis parodo kokias emocijas reklamose rekomenduojama rinktis siekiant suformuoti teigiamą arba neigiamą vartotojų požiūrį į tam tikrą objektą, atsižvelgiant į vartotojo lytį ir amžiaus grupę.
This thesis deals with the research problem – how to shape consumer attitudes using emotional advertisement to different generations. This work consists of three parts. In the first part of the work was carried out theoretical analysis of the emotional impact of advertising on attitude formation. The analysis revealed that advertising can shape consumer attitudes and, at the same time, their behaviour. Also, the advertisements can be interpreted differently by consumers of different ages. The most influential emotions are by the Z generation. In the second part of the work performed the study on attitudes of the effect of the same emotional advertisements. During the study, not all negative references in advertisements can form negative attitude and not to all generations. Attitudes differ not only between generations but also between the sexes. The third part of the work presents a model. The model solves the problem of selecting the wrong advertising emotion. It shows what emotions are recommended to choose in advertisements in order to form a positive or negative attitude of consumers towards a certain object, depending on the gender and age group of the consumer.