Marketingo komunikacija į rinką įvedant naują prekės ženklą. VšĮ „Šokių buveinė“ atvejis
Gružinskaitė, Diana |
Baigiamojo darbo tikslas – remiantis atlikta mokslinės literatūros analize ir gautais empirinio tyrimo rezultatais, pateikti įžvalgas bei rekomendacijas marketingo komunikacijai, į rinką įvedant naują, gatvės šokių studijos, prekės ženklą. Teorinėje darbo dalyje analizuojama marketingo komunikacijos sąvoka, jos nauda organizacijai, marketingo komunikacijos komponentai, proceso modelis, pagrindiniai marketingo komunikacijos planavimo žingsniai. Aptariamas naujo prekės ženklo apibrėžimas, kaip jį tinkamai reikėtų įvesti į rinką bei marketingo komunikacijos teikiama nauda. Empirinėje dalyje pristatoma baigiamojo darbo metodologija, tyrimo metodai, atliekama tyrimo duomenų analizė. Empirinio tyrimo atlikimui pasirinkti šie metodai: pusiau struktūrizuotas interviu ir jo analizė bei kiekybinis tyrimas – anketinė apklausa. Gatvės šokių studijos marketingo specialistų interviu analizė atskleidė, kad į rinką įvedant naują gatvės šokių studijos prekės ženklą, socialiniuose tinkluose turi būti kuriamas edukacinis turinys, kuris kurtų pridėtinę vertę socialinių tinklų vartotojams. Dažniausiai gatvės šokių studijų marketingo komunikacijos nesėkmes lemia šių studijų negebėjimas ištirti rinkos, investicijų trūkumas, netinkamai parengta maketingo komunikacijos strategija arba jos neturėjimas bei negebėjimas įvertinti marketingo komunikacijos strategijos veiksmingumo. Gatvės šokių studijų klientų apklausos rezultatai atskleidė, kad jų dėmesį socialiniuose tinkluose labiausiai atkreipia gatvės šokių studijų skelbiamos vaizdo įrašų treniruotės, draugų pasidalinta informacija socialiniuose tinkluose, gatvės šokių studijos dizainas socialiniuose tinkluose, įvairios nuotraukos bei šokių studijos trenerių patarimai apie gatvės šokių pamokas.
The aim of the final work – to provide insights and reccomendations for marketing communication in the market by introducing a new brand logo of street dance studio based on the analysis of scientific literature and the results of empirical research. The theoretical part of the work analyzes the concept of marketing communication, its benefits to the organization, components of marketing communication, process model, the main steps of marketing communication planning. The definition of a new brand logo , how it should be properly introduced to the market, and the benefits of marketing communication are discussed. The empirical part presents the methodology of the final work, research methods, analysis of research data. These methods were chosen for the empirical research: qualitative analysis, semi-structured interview and quantitative research – questionnaire survey. The analysis of interviews with street dance studio marketing specialists revealed that with the introduction of a new street dance studio brand in the market, educational content must be created and posted on social networks that would create added value for social network users. The most common failures of street dance studio marketing communication are caused by the inability of these studies to study the market, lack of investments, improperly developed communication strategy or lack thereof, inability to assess the effectiveness of marketing communication strategy and weaknesses to be improved. The results of the survey of street dance studio clients revealed that their attention on social networks is most attracted by video trainings published by street dance studios, information shared by friends from street dance studios social networks, street dance studio design on social networks, various photos, various trainers tips on street dance lessons.