„KIA“ markės automobilių gedimų garantiniu laikotarpiu tyrimas
Lengvųjų automobilių patikimumo didinimas yra vienas iš svarbiausių savybių gerinančių automobilių konkurencingumą kartu su pardavimais. Todėl automobilis garantiniu laikotarpiu turi išlikti kuo patikimesnis, o atsiradusiems defektams autorizuoti servisai turi užtikrinti greitą ir kompetentingą gedimų šalinimo politiką. Tyrime pateikta „KIA SPORTAGE“ automobilių gedimų tyrimas garantinius laikotarpiu. Tyrimų metu buvo vertinami automobilio variklio ir jo mechanizmų, pakabos ir transmisijos, aušinimo sistemos ir elektros sistemos gedimų priklausomybė nuo ridos per visą garantinį periodą. Analizuojamos buvo kiekvienos sistemos gedimo tikimybės iš kurių buvo apskaičiuota bendra automobilių negendamumo tikimybė. Surinkus gedimų pasiskirstymo duomenis, sudarytas statistinis matematinis modelis. Nustatyta, kad daugiausiai gedimų garantiniu laikotarpiu yra pakabos ir transmisijos elementų, o mažiausiai aušinimo sistemoje. Didžiausia tikimybė, kad automobilio pakaboje ir transmisijoje bus pastebėta gedimų yra automobiliui nuvažiavus 50 – 60 tūkstančių kilometrų. Eksploatuojant automobilį iki 10 tūkstančių kilometrų tikimybė, kad atsiras gedimų, yra mažiausia.
Improving the reliability of passenger cars has been one of the most important features, and competition for cars which increased along with sales. The car must remain as reliable as possible during the warranty period, and authorized services must ensure most reliable defectation and troubleshooting policy. This research provides an investigation of “KIA SPORTAGE” car breakdowns during the warranty period. The tests assessed the dependency of the car's engine, chassis, transmission, cooling system and electrical system on driven kilometres over the warranty period. The probabilities of failure of each system were analysed, from which the total probability of failure of cars was calculated. After collecting the data on the distribution of faults, a statistical mathematical model was developed. Most of the faults were found in the chassis system and the least in the cooling system. The highest probability of failures in the car's chassis system is after the car has travelled 50-60 thousand kilometres. When operating a car for up to 10 thousand kilometres, the probability of failure is the lowest.