Medvežės padangų rodiklių tyrimas
Siekiant optimizuoti medvežių darbo rodiklius, reikia mažinti ratų buksavimą. Ratams buksuojant, blogėja ekonominiai ir ekologiniai rodikliai, dirvožemis suslegiamas didesniame gylyje. Buksavimas mažinamas, reguliuojant padangų oro slėgį, keičiant vertikalias apkrovas. Oro slėgis ir vertikalios apkrovos, keičia padangų deformacijų ir atraminio paviršiaus ploto dydį. Todėl aktualu ištirti oro slėgio ir vertikalių apkrovų įtaką padangų deformacijoms ir atraminiam plotui. Darbo tikslas - Ištirti medvežės ratų vertikalių apkrovų ir padangų oro slėgio įtaką deformacijoms ir atraminiam plotui bei nustatyti matematinį ryšį tarp padangų deformacijų ir atraminio ploto. Darbe tiriama, padangų oro slėgio ir vertikalių apkrovų įtaka, medvežės ratų deformacijoms ir atraminiam plotui. Tyrimas atliekamas veikiant (65,27, 100,11, 109,22, 173,85 kN) vertikalioms apkrovoms, kai padangų oro slėgis (350, 300, 250, 200, 150 kPa). Didžiausios padangų deformacijos nustatytos, ratus veikiant 173,85 kN vertikaliai apkrovai, kai padangų oro slėgis 150 kPa. Keičiantis padangų deformacijoms, ratų atraminis plotas kinta pagal tiesines priklausomybes, nepriklausomai nuo oro slėgio ir vertikalių apkrovų.
In order to optimize the performance of bearers, it is necessary to reduce wheel slip. As the wheels slip, economic and ecological indicators deteriorate, and the soil is compressed at greater depths. The wheels slip could be reduced by adjusting the tire pressure by changing the vertical loads. Air pressure and vertical loads change the size of tire deformations and the bearing surface area. Therefore, it is important to investigate the influence of air pressure and vertical loads on tire deformations and support area. The aim of the research is to investigate the influence of vertical loads of bearer wheels and tire air pressure on deformations and support area and to determine the mathematical relation between tire deformations and support area. Consequently, the influence of tire air pressure and vertical loads on the wheel deformations and support area of the bearer is investigated in this research. The test is performed under vertical loads (65,27, 100,11, 109,22, 173,85 kN) at tire pressures (350, 300, 250, 200, 150 kPa). The maximum tire deformations were determined when the wheels were subjected to a vertical load of 173.85 kN at a tire pressure of 150 kPa. As tire deformations change, the wheel bearing area varies according to linear dependences, regardless of air pressure and vertical loads.